“In Dublin’s fair city” Crònica de la sortida cultural dels alumnes de segon de batxillerat a la capital irlandesa

IMG_6597Entre els dies 1 i 6 d’abril de 2014, un grup de 22 alumnes de segon de batxillerat de la casa participaren, acompanyats dels professors Vicent Rambla i Ramon Usall, en una sortida cultural a Dublín, que si voleu descobrir o reviure coneixereu al detall gràcies a la següent galeria fotogràfica.

La capital irlandesa, la “fair city” que canten els versos de la popular cançó “Molly Malone” fou el destí del grup que sortí des de l’institut, el dimarts 1 d’abril, per encaminar-se fins a l’aeroport de Reus. Tot just iniciada la tarda el grup arribava a Dublín i s’assentava a l’Isaacs Hostel, un popular hostal al bell mig de la ciutat. Des d’allí aprofitarem per visitar els molts memorials històrics que voregen la Custom House i que evoquen fets tan transcendents com la guerra d’independència irlandesa, la revolta de 1916, la Gran Fam que l’illa patí al segle XIX, o els brigadistes internacionals irlandesos que participaren com a voluntaris a la guerra contra el feixisme que es lliurà a l’Estat espanyol entre 1936 i 1939. Després d’aquesta ruta històrica el destí fou O’Connell Street i el seu Spire per acabar vora Parnell Square, en un típic pub irlandès per gaudir del seu ambient i dels quarts de final de la Lliga de Campions.

El dimecres 2 d’abril arribà el torn de visitar la Catedral de Saint Patrick’s, tot un símbol pel catolicisme irlandès. La seguiren la Chester Beatty Library (amb els seus tresors bibliòfils), el Dublin Castle, el City Hall, i la General Post Office. Després d’una pausa per dinar a Temple Bar, arribà l’hora de visitar el Trinity College, la mítica universitat dublinesa, on al marge de contemplar l’espectacular campus, vam poder visitar la Science Gallery, amb una interessant exposició sobre els errors com a part indestriable del procés d’avenç científic i humà.
IMG_6434El dijous 3 d’abril la jornada començà amb la visita a la destil·leria de la famosa marca de whiskey Jameson,  per continuar contemplant l’edifici de les Four Courts així com també el The Brazen Head, el pub més antic d’Irlanda, datat de finals del segle XII! La jornada seguí amb un tomb pel Dublín viking i medieval al Dublinia i per una visita a la Christ Church Cathedral, l’altra gran catedral de la ciutat. Al vespre tocà teatre amb l’assistència, al Gaiety Theatre, a la representació del musical “YNWA”, una obra d’allò més emotiva sobre la història del Liverpool que acabà amb el cant a capella del mític You’ll Never Walk Alone.

IMG_6517El divendres 4 d’abril s’inicià amb una passejada pel Dublín victòria i per la vessant literària i artística de la ciutat. A Merrion Square vam admirar el memorial dedicat a Oscar Wilde i a la National Gallery vam gaudir de la col·lecció d’obres mestres de pintura europea que té aquest museu artístic irlandès. El dia seguí amb la visita al Nationa History Museum i al parc de Saint Stephen Green, tot passant per Leinster House i pel carrer comercial de Grafton Street. Després d’un matí cultural tocà una vesprada futbolística, a Dallymount Park ens endisarem en un futbol d’una altra època assistint al partit entre el Bohemians de Dublin i el Bray Wanderers. El partit acabà amb empat a un, però el més divertit fou potser la festa ska i reagge que el pub de l’estadi acollí acabat el matx i on poguérem ballar una bona estona a ritmes jamaicans.

El dissabte 5 d’abril passarem el matí a la Guinness Storehouse, la fàbrica de la cervesa dublinesa de més fama internacional. Des del seu Gravity Bar vam poder gaudir d’una excel·lent vista de la ciutat. Després de dinar, arribà l’hora de conèixer el Dublín més comercial per fer-hi alguna compra. O’Connell Street, Grafton Street, Mary Street… No vam deixar ni un carrer per recórrer a la recerca d’algun preuat record… A la nit, fou el torn del comiat de Temple Bar. Poques hores després, ja diumenge 6 d’abril, agafàvem l’avió per tornar a casa. Cansats, sí, però també contents, amb una mica més de món a la motxilla i amb una bona pila de vivències dublineses que costarà oblidar.