Concurs de fotografia

La Jesabel Heredia Cruz de la classe e35 ha guanyat el concurs de fotografia de ciències naturals fotografiant un escarbat amb un mòbil Xiaomi antic, demostrant que les millors fotografies no depenen del telèfon i les seves prestacions sinó de la fotògrafa que hi ha al darrera. Tot l’alumnat ha fet altres fotografies genials de fruites i verdures de l’hort i l’entorn de l’institut.

 

Acta del cloenda del PDC

Els programes de diversificació curricular (PDC) estan adreçats a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. La seva finalitat és afavorir que l’alumnat que ho requereixi pugui assolir els objectius i les competències clau de l’etapa, mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent de la que s’estableix amb caràcter general, i amb una metodologia específica i personalitzada.

Divendres passat va tenir lloc l’acte de cloenda del PDC, al qual va assistir el nostre alumnat participant en el programa. L’acte va ser d’allò més emotiu, amb el lliurament de unes dedicatòries que els van arribar al cor.

Visita al Parlament de Catalunya

Els dies 24, 25, 26 i 29 de maig l’alumnat de 4t ESO ha anat al Parlament de Catalunya en el marc d’un taller proposat per les matèries de llengua catalana i ciències socials anomenat “Soc diputat”. El taller consta de dues parts, una que hem estat realitzant a l’aula i l’altra, que l’hem feta durant la visita al Parlament.

A l’aula, per mitjà d’un joc de rol, l’alumnat ha estat treballant els conceptes bàsics de la democràcia (representació, respecte, tolerància, diàleg i pacte), s’han constituït en partits polítics, han elaborat propostes de llei i han acabat presentant els programes de partit que cada portaveu defensarà al Parlament.

La segona part del taller l’hem duta a terme al Parlament on, a més de poder assistir a una visita guiada pels talleristes sobre la seva història i composició i veure’n les instal·lacions, l’alumnat ha après quina és la funció dels diputats a través d’una simulació del paper que fan al Parlament.

Els partits polítics, ara ja constituïts com a grups parlamentaris, a través dels portaveus, han exposat els programes en què han estat treballant. S’ha constituït una Mesa d’edat que els ha permès constituir la Mesa definitiva del Parlament, liderada pel President de la mesa i dos vicepresidents (cada grup de 4t ha escollit per mitjà de votacions aquests il·lustres càrrecs).

Després del debat i posicionament públic de tots els alumnes-diputats, els grups han hagut d’arribar a acords mitjançant pactes per tal de constituir una majoria. Els grups majoritaris han proposat un candidat a la presidència de la Generalitat que, després del discurs d’investidura, ha anunciat el programa definitiu consensuat del seu govern de coal·lició i ha creat govern repartint les conselleries entre els membres del seu partit i els del partit amb què han pactat.

A través d’aquesta activitat, l’alumnat de 4t s’ha familiaritzat amb les formes de cortesia i el registre culte de la llengua, ha conegut per dins el Parlament de Catalunya i ha entès com funciona un règim democràtic. Avui, són una mica més conscients dels nostres drets i, per tant, una mica més lliures.

Ruta motera contra el càncer

El passat 14 de maig es va fer la 1a ruta motera contra el càncer de l’associació Jutcontraelcancer amb la col·laboració de l’institut. Podeu trobar tota la informació de l’associació a www.jutcontraelcancer.com.

Educació viària

Ahir l’alumnat de 1r de Batxillerat va assistir a una xerrada d’educació viària amb la participació de la policia local, l’Ajuntament de Sant Boi, l’institut Guttmann i els bombers de la Generalitat. Van escoltar en primera persona relats de testimonis d’accidents de circulació. Va ser una experiència dura, emotiva, però necessària per conscienciar el nostre jovent.

“Canvi de marxa” és una activitat educativa impulsada per Mutual de Conductors i que compta amb el suport del Servei Català de Trànsit i del Departament d’Interior. Es va iniciar el 2014 i cada any es fan una trentena de representacions que arriben a uns 13.000 nois i noies de Catalunya.

Entrevista pel Premi Agenda 2030

A la vida no sempre és fàcil coincidir amb una persona famosa, però el Juanma Sánchez i la Vicky Santolaria van tenir el plaer de conversar amb el Sergi Mas, un mite de la comunicació del nostre país, arran del premi Agenda 2030 obtingut pel seu projecte “Cap a una tribu global”, lliurament del qual ja us vam parlar-ne fa uns mesos. Si voleu escoltar l’entrevista, escolteu el següent podcast de l’Agenda 2030 (de l’Ajuntament de Barcelona). Com be va dir en Sergi, en Juanma i la Vicky li van donar dos titulars amb aquesta conversa: “Orgull d’escola pública” i “Premis i docència no acostumen a ser un matrimoni habitual”. Va per vosaltres, nois i noies del Casanova!

Això sí, molt bon comunicador serà, però en editar l’entrevista va traslladar l’institut Rafael Casanova a Sant Vicenç dels Horts 😟

Lliurament de premis del concurs de Traducció

Divendres passat, 19 de maig, vam acompanyar la Martina Gil a l’acte de lliurament dels premis del XXIII Concurs de Traducció organitzat per la Facultat de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra. La Martina, alumna de 1r de Batxillerat científic, va ser una de les 10 finalistes en la categoria de traducció de Batxillerat d’un text del francès al català.

Enguany s’han presentat a aquest concurs 435 estudiants de 78 centres de secundària públics, privats o concertats de Catalunya i d’altres comunitats autònomes que tenen el català com a llengua cooficial.

Finalment la Martina no va resultat guanyadora, però pot estar ben orgullosa d’haver arribat a la final, tal i com va dir la degana de la Facultat, que va fer el lliurament dels premis. Així doncs, una vegada més, podem dir allò de #orgullCasanova ;-). Enhorabona, Martina!

Projecte Erasmus+

El passat dimarts 16 de maig vam assistir a Jornada d’internacionalització projecte Erasmus+ (Consorci Europeu per a la Transformació Educativa CETE+ 21).

En aquesta jornada vam poder aprendre, conèixer i compartir experiències d’internacionalització als centres.