Avisos

Consulteu aquí els Protocols Covid Salut

 

Recordeu que sempre que hi hagin grups confinats, les classes es faran via telemàtica seguint l’horari de cada grup i que, una vegada tingueu el resultat de la PCR realitzada, l’haureu de comunicar al correu del centre (a8033961@xtec.cat).

Així mateix, les classes a Batxillerat, fins nou avís, seran híbrides. Més informació sobre el calendari aquí.

Obrim la porta a Sant Jordi

Des de sempre la diada de Sant Jordi ha estat molt especial al nostre institut. Fins fa dos cursos l’alumnat passava un matí d’allò més entretingut, fent tallers de temàtiques ben variades i després assistint al pati a la lectura de poemes i textos narratius, les diferents actuacions de música i ball i el lliurament dels premis literaris.

L’any passat vam viure un Sant Jordi diferent, però tot i estar confinats vam organitzar tallers des de casa i una petita festa literària en la qual vau participar molts i moltes de vosaltres (si voleu podeu rememorar aquest dia visitant els diferents posts publicats sobre el Sant Jordi des de casa en la nostra pàgina web).

Enguany, donada la situació de pandèmia en què encara ens trobem, i per tal de respectar els grups bombolla, hem decidit que no celebrarem únicament la diada de Sant Jordi, sinó que cada departament, dintre de les seves hores lectives, organitzarà una setmana cultural relacionada amb el dia del llibre i de les roses. Com a novetat, enguany, a més a més del tradicional concurs literari organitzat pels departaments de llengües, també proposem a tot l’alumnat d’ESO participar en un concurs que omplirà de color el nostre centre educatiu.

“Obrim la porta a Sant Jordi” consisteix a decorar les portes de les aules amb una temàtica relacionada amb aquesta diada. El dia 21 d’abril totes les portes de les classes hauran d’estar guarnides per tal que el jurat emeti el seu veredicte final. Hi haurà un premi per a cada nivell educatiu i cada membre del grup rebrà un petit obsequi. Els aspectes que es valoraran són els següents: l’originalitat, l’ús de materials reciclats, el fet que tota la porta estigui decorada (i només la porta i el marc), el respecte de la temàtica proposada i el treball en equip. De moment, podeu anar pensant i buscant idees. Escalfeu motors perquè això no ha fet sinó començar. I és que sigui com sigui, no perdrem mai l’esperit de Sant Jordi!

Xerrada d’orientació acadèmica

Teniu dubtes sobre què estudiar en acabar l’ESO? Cicles formatius? Batxillerat? Aquí teniu una presentació realitzada pel Departament d’Orientació Acadèmica que de ben segur resoldrà molts dels vostres dubtes, i potser us farà surgir-ne d’altres, abans de la reunió que tenim prevista per a la primera setmana de març.

La genètica explicada amb Stop Motion

La descodificació del missatge del DNA per a construir les proteïnes que possibilitaran el desenvolupament i el funcionament d’un organisme es coneix com a expressió del missatge genètic. Aquesta expressió té diferents fases. Una d’elles és la fase de transcripció, en què l’ADN passa a ARNm, un procés que té lloc dintre del nucli de la cèl·lula.

Aquí teniu l’explicació sobre aquest procés realitzada per dos grups d’alumnes del batxillerat científic, concretament del grup B51. Tots dos (tant el grup format per la Lydia Martínez i l’Ainhoa Moreno, com el grup format per el Martí Ferrer, l’Anna González, la Íngrid Moreno i l’Érika Gómez) fan servir la tècnica del Stop Motion per ilustrar-ho.

Portes obertes i preinscripció curs 2021-2022

Aquest curs no serà possible visitar l’institut en les habituals jornades de portes obertes, però des del centre estem treballant de valent per mostrar-vos els aspectes més rellevants del nostre projecte educatiu. Amb aquest motiu, volem convidar-vos a assistir a una trobada virtual el dia 8 de març a les 17.00 h.  Aquesta trobada tindrà la següent estructura:

1.- Presentació per part de l’equip directiu del Currículum i de les Normes de funcionament del centre.

2.- Preguntes i dubtes per part de les famílies.

Prèviament a la reunió publicarem un vídeo a la nostra pàgina web perquè ens pugueu conèixer, veure les nostres instal·lacions i descobrir com és el nostre dia a dia. També us farem arribar l’enllaç per poder assistir a la reunió.

Tot i que no serà de manera presencial, ens veureu i ens veurem aviat!

Concurs de traducció francès-català

A hores d’ara, un grup d’alumnes de francès del nostre institut participa per primera vegada en el Concurs de Traducció que organitza la Universitat Pompeu Fabra en col·laboració amb l’Associació de Professors de Francès de Catalunya (APFC), l’Associació de Professors d’Alemany de Catalunya (APALC), l’Institut Français de Barcelona, el Goethe Institut i el Consolat General de Suïssa a Barcelona, i que enguany celebra la seva XXI edició. 

L’objectiu del concurs, adreçat a alumnat de 3r i 4t d’ESO, i de primer i segon de Batxillerat és impulsar l’ensenyament del francès i promoure el multilingüisme a casa nostra. També té com a objectiu introduir la pràctica de la traducció de la llengua estrangera als centres de secundària, tot destacant-ne la importància en la nostra societat.

Ara mateix estan participant en la primera fase del concurs, en què només poden quedar 4 finalistes del nostre centre dels 12 que s’hi han presentat. Bonne chance à tous et à toutes !

Webinar sobre els ODS i l’ABP

El nostre institut ha anat integrant el treball per projectes amb la voluntat que l’alumnat desenvolupi aprenentatges a l’entorn dels ODS. En Juanma Sánchez i la Vicky Santolaria, professors del centre, ens expliquen en aquest webinar (emès aquesta mateixa tarda, a les 18.00 hores, al Canal de YouTube “Centres en línia”) la necessitat educativa que els porta a integrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible, per què van optar per la metodologia de treball per projectes i com l’han integrada durant un recorregut de tres cursos escolars en la proposta Som el canvi. També exposen amb quines eines digitals treballen i com utilitzen estratègies de ludificació per insígnies en el projecte.

Per a més informació, consulteu l’article “Els ODS mitjançant l’Aprenentatge Basat en Projectes” del Claustre Obert, un espai que dona veu a la comunitat educativa de centres de tot el territori català, amb l’objectiu de compartir les respostes educatives que es duen a terme en aquest escenari extraordinari que estem vivint.

La divulgació científica

En aquests anys, les xarxes socials forment part del dia a dia de la societat occidental. Amb aquests antecedents, en Dani Perals, professor de ciències naturals del nostre institut, juntament amb uns amics de les diferents branques de la biologia, van creure convenient fer divulgació científica perquè la ciència estigués a l’abast de tothom. Amb aquests propòsits, va sorgir la pàgina web Crónicas de un amonite en la qual pengen articles on tracten diferents temes des del punt de vista de la biologia. Us convidem a visitar aquest bloc per descobrir un munt de coses molt interessants.

Els nostres millors desitjos

Ha estat un trimestre molt intens i, amb l’esforç de tothom, hem aconseguit arribar fins aquí, confinant alguns grups puntualment, però mantenint el centre obert i sense perdre mai les ganes de tirar endavant. La nostra més sincera enhorabona a tothom per fer-ho possible.

Durant els últims dies d’aquest primer trimestre, alumnat i professorat va participar en la creació d’un arbre dels desitjos. Potser aquest és el curs en el qual estem més units i unides i, si no tothom la gran majoria, tenim un únic desig: que tot això acabi el més aviat possible i de la millor manera possible. Famílies, salut i molta salut! Que el dia 11 de gener puguem tornar a obrir les portes del nostre centre educatiu i retrobar-nos novament tots plegats.