Avisos

________________________________________________________________________________________________________________________________

1. Protocols Covid Salut

2. Grups confinats :

Recordeu que sempre que hi hagin grups confinats, les classes es faran via telemàtica seguint l’horari de cada grup i que, una vegada tingueu el resultat de la PCR realitzada, l’haureu de comunicar al correu del centre (a8033961@xtec.cat).

3. Classes a Batxillerat: D’acord amb les noves mesures aprovades pel Procicat, us informem que a partir del dilluns 26 d’abril, es permet el retorn al 100 % de la presencialitat de l’alumnat en els ensenyaments postobligatoris.

Olimpíades científiques

Dijous i divendres passat, 6 i 7 de maig, un total de sis equips representants de 3r d’ESO (integrats per Yisha Chen, Irene Díaz, Patrícia López, Helga López, Mar Rapela, Inés Díaz, Noa Lucero, Martina Gil, Paula Rodríguez, Martí Gascón, Antonio López, Jael Balada, Ivana Martorell, Mariona Díaz, Eric Santos, Aaron Delgado, Cristina Fuentes, Aymara Alemany) van participar a les Olimpíades científiques QuinteScience.

Van ser unes hores de debats de matemàtiques, física, química, tecnologia, biologia i geologia aplicats a problemes pràctics. En breu sabrem els resultats, però només per l’estona gaudida ja va ser tot un èxit.

Sortida GEP a Sant Ramon Mountain

Continuem gaudint del nostre projecte GEP a l’institut des de diferents maneres, sempre amb l’anglès com a llengua vehicular. L’objectiu principal és donar a l’alumnat les eines i l’entorn ideal per posar en pràctica tot el que han aprés a l’aula. Aquest cop ho hem fet d’una manera molt especial. Aprofitant que l’alumnat de 1r d’ESO havia treballat la fotosíntesi (a la matèria de Ciències Naturals) i l’orientació (a Educació Física), vam pensar que seria una bona idea treure profit del nostre entorn natural i fer una sortida a Sant Ramón. Així doncs, vam dissenyar activitats molt dinàmiques i engrescadores, com ara seguir pistes, buscar objectes, identificar fulles, orientar-se amb un mapa, inclús obrir un tresor!

Ha estat una experiència molt positiva, l’alumnat ha participat activament i de manera responsable en tot moment, s’han comunicat en anglès i ha gaudit d’aquestes matèries en un altre escenari. Repetirem, segur!!

Aquí teniu algunes fotos, enjoy them!

“Som el canvi” a Ràdio Sant Boi

El nostre institut ha participat en el programa “La Ciutat Educadora” de Ràdio Sant Boi de la mà de’n Juanma Sánchez, professor de ciències naturals del nostre centre i un dels creadors i impulsors del projecte “Som el canvi“. Si cliqueu a la fotografia podreu accedir a l’entrevista realitzada conjuntament al Juanma i a l’Anna Escudé (de Desos Opció Solidària), una ONG que ha participat amb uns tallers a 2n d’ESO dintre del nostre projecte. Una manera de treballar en xarxa pel bé de tota la comunitat!

Un any més, ens presentem al DELF

Aquestes cares feien aquesta tarda l’Edith Ngalame, la Noelia Díaz, l’Anna Serrano i la Dafne Marín després d’haver fet la primera part de l’examen del DELF. Avui han realitzat les proves de comprensió oral, comprensió escrita i expressió escrita, de les quals han sortit molt contentes.

En uns dies aniran a l’Institut Français de Barcelone per realitzar la prova d’expressió oral i al mes de juny tindran els resultats.

Bon travail, les filles !

Portes obertes de Batxillerat

Voleu cursar Batxillerat el curs vinent i esteu valorant matricular-vos al nostre centre? Us hem preparat una presentació on podreu conèixer, a grans trets, l’institut Rafael Casanova. També podeu consultar aquí les matèries que oferim dintre de les diferents branques (científico-tecnològic i social-humanístic).

I si voleu saber-ne més, ompliu aquest breu formulari per rebre al vostre correu electrònic l’enllaç per poder assistir a la reunió virtual que farem dilluns 3 de maig a les 17.30 h. Us hi esperem!

I recordeu… Sant Jordi també a Instagram

Cartell de Sant Jordi dissenyat per la Carla Linares, alumna del grup E-44

Us recordem que també podeu trobar alguns vídeos i fotografies com aquesta sobre la diada de Sant Jordi al nostre Instagram. Entre les joies que recollim allà trobareu també la interpretació de la cançó “When we were young”, d’Adele, realitzada per la Mireia Corral, l’Alba Santamaria i l’Erik Verdier. #santjordialcasanova #orgullcasanova Esperem de tot cor que hàgiu passat una bona diada de Sant Jordi. Ens veiem l’any vinent!

Diem adéu a la nostra setmana cultural

Divendres passat vam donar els premis literaris de llengua catalana, castellana, anglesa i francesa al nostre institut, així com els premis a les millors portes decorades. Un moment molt emotiu que no vam poder celebrar al pati com altres anys per tal de respectar els grups bombolla però que no volíem deixar de viure.

Aquí teniu un recull de fotografies d’aquests moments, així com d’alguns dels tallers que s’han realitzat al llarg de la setmana i que han estat d’allò més variats: disseny de punts de llibre, jocs com el “Passaparaula” o Kahoots literaris, presentacions de poesia, un mural amb barbarismes i la seva correcció, karaokes, escriptura de “Inspiring quotes”, escriptura cuneiforme, interpretacions teatrals d’Othello i adaptacions d’Edgar Allan Poe, entre altres.

Sant Jordi (curs 2020-2021)