Consulteu aquí els Protocols Covid Salut

Recordeu que sempre que hi hagin grups confinats les classes es faran via telemàtica seguint l’horari de cada grup. Així mateix, les classes a Batxillerat, fins nou avís, seran híbrides. Més informació aquí.

Webinar sobre els ODS i l’ABP

El nostre institut ha anat integrant el treball per projectes amb la voluntat que l’alumnat desenvolupi aprenentatges a l’entorn dels ODS. En Juanma Sánchez i la Vicky Santolaria, professors del centre, ens expliquen en aquest webinar (emès aquesta mateixa tarda, a les 18.00 hores, al Canal de YouTube “Centres en línia”) la necessitat educativa que els porta a integrar els Objectius de Desenvolupament Sostenible, per què van optar per la metodologia de treball per projectes i com l’han integrada durant un recorregut de tres cursos escolars en la proposta Som el canvi. També exposen amb quines eines digitals treballen i com utilitzen estratègies de ludificació per insígnies en el projecte.

Per a més informació, consulteu l’article “Els ODS mitjançant l’Aprenentatge Basat en Projectes” del Claustre Obert, un espai que dona veu a la comunitat educativa de centres de tot el territori català, amb l’objectiu de compartir les respostes educatives que es duen a terme en aquest escenari extraordinari que estem vivint.

La divulgació científica

En aquests anys, les xarxes socials forment part del dia a dia de la societat occidental. Amb aquests antecedents, en Dani Perals, professor de ciències naturals del nostre institut, juntament amb uns amics de les diferents branques de la biologia, van creure convenient fer divulgació científica perquè la ciència estigués a l’abast de tothom. Amb aquests propòsits, va sorgir la pàgina web Crónicas de un amonite en la qual pengen articles on tracten diferents temes des del punt de vista de la biologia. Us convidem a visitar aquest bloc per descobrir un munt de coses molt interessants.

Els nostres millors desitjos

Ha estat un trimestre molt intens i, amb l’esforç de tothom, hem aconseguit arribar fins aquí, confinant alguns grups puntualment, però mantenint el centre obert i sense perdre mai les ganes de tirar endavant. La nostra més sincera enhorabona a tothom per fer-ho possible.

Durant els últims dies d’aquest primer trimestre, alumnat i professorat va participar en la creació d’un arbre dels desitjos. Potser aquest és el curs en el qual estem més units i unides i, si no tothom la gran majoria, tenim un únic desig: que tot això acabi el més aviat possible i de la millor manera possible. Famílies, salut i molta salut! Que el dia 11 de gener puguem tornar a obrir les portes del nostre centre educatiu i retrobar-nos novament tots plegats.

Publicació dels resultats del DELF

Aquest matí han sortit publicats els resultats dels exàmens del DELF (Diplôme d’Études en Langue Française). Les proves havien d’haver tingut lloc a l’abril però es van realitzar a l’octubre per la pandèmia. L’alumnat estava nerviós a l’espera dels resultats, ja que, vulguem o no, ens alguns casos feia ja sis mesos que havien fet la última classe de francès. Tot i així, un curs més, hem de felicitar a tot el nostre alumnat que s’hi va presentar, ja que tots ells i totes elles avui tenen en el seu poder un diploma d’estudis més. Enhorabona, nois i noies, l’heu aconseguit! Ja sou uns quants més en tenir un nivell A2, B1 i B2. Nos plus sincères félicitations !

Els nostres mapes mentals

Un mapa mental és un esquema en el qual s’organitzen idees i dades al voltant d’un tema central; en ell es combinen paraules, imatges i colors per resumir informació complexa d’una manera visual. En el cas de les llengües estrangeres, els mapes mentals ens poden fer servir per fer una pluja d’idees de cara a una redacció o un tema de conversa, per resumir un aspecte gramatical de forma molt esquemàtica o per memoritzar vocabulari agrupat per temes.

Això últim és exactament el que ha fet l’alumnat de francès de 3r d’ESO del nostre institut per resumir el tema dels aliments. I tot i que existeixen aplicacions informàtiques per realitzar mapes mentals, en aquesta ocasió han treballat a la manera antiga, amb paper i colors. Veient les seves creacions, oi que entren ganes de posar-se a estudiar?