Com a tancament de les dues primeres mobilitats, el centre fa una valoració del projecte i us presentem un recull d’activitats que es realitzen a l’escola ja des de l’inici. Portem a la pràctica moltes accions i activitats en les quals la intenció és augmentar la participació, la implicació i el compromís de les famílies a l’àmbit escolar.
Aquestes accions formen part dels objectius plantejats en el PEC i es desenvolupen en diferents projectes, com l’Erasmus+ (ESAM-TILC), el Pla Estratègic de Millora (PEM/PROA+) i el Pla Educatiu de l’Entorn (PEE), que de manera globalitzada i coordinada duem a terme en el centre, optimitzant els recursos organitzatius, personals i econòmics.
Per assolir l’objectiu plantejat, anomenem exemples d’activitats que es porten a la pràctica a l’escola:
- Reunions inici curs (I3): suport mediadora lingüística.
- Coordinacions sistemàtiques amb l’AFA, delegades d’aula per impulsar la participació famílies.
- Presentació de l’AFA i les seves funcions a la comunitat educativa a través d’una xerrada oberta a tothom, amb la màxima difusió i amb la participació de la mediadora lingüística.
- Màxima difusió per a potenciar la participació de les famílies, en especial de les famílies d’origen estranger (en el consell escolar, delegades d’aula…)
- Cartell consell escolar (curs 21-22)
- Formació adreçada a les famílies:
- “Espais de conversa”: parlem de l’escola, salut integral de l’infant i taller d’eines digitals.
- Cartell espais de conversa
- Formació digital famílies (foto 1 i foto 2)
- Mediació literària: dinamització de la biblioteca com a espai del saber i la cultura.
- Taller amb experta lingüística sobre com aplicar estratègies a l’hora d’explicar contes (narració oral). Fotos mediació literària
- Explicació de contes per als infants en diferents llengües (àrab). Foto taller literari famílies-alumnes (àrab)
- “Espais de conversa”: parlem de l’escola, salut integral de l’infant i taller d’eines digitals.
- Visualització de les cultures existents a l’escola:
- A nivell d’aula: mares participants en danses africanes. Fotos danses africanes (2n).
- A nivell de centre: representants de diferents cultures en celebracions i activitats del centre (Tots Sants, Sant Jordi i cloenda de tallers de cuina). Fotos dia dels difunts
Acompanyament entre iguals: famílies/alumnes que ajuden a altres famílies nouvingudes en l’acollida en el centre (vídeo Vector de qualitat).
Quins canvis tenim previst portar a terme?
- El sistema i funcionament de la biblioteca (incorporació de contes/llibres en llengua d’origen) i retolació llibres d’altres cultures/valors. Fotos llibres diferents llengües
- Cuina pedagògica: a l’escola fem tallers de cuina i ens plantegem una cloenda per a donar visibilitat a les diferents cultures incorporant l’elaboració de receptes de diferents parts del món representatives a l’escola.