Engega el curs 2019-2020

Com cada any, les mestres de l’Escola Colors engeguen el nou curs amb una sortida i activitats de cohesió per fer pinya, per consolidar l’equip i impregnar-se de la filosofia en la que es fonamentarà el treball que duran a terme durant els propers mesos. En aquesta ocasió, s’han desplaçat fins al Figaró i han seguit la riera de Vallcàrquera per descobrir el riu, el bosc que l’envolta, i les llegendes que s’hi expliquen.

Benvingut curs 2019 – 2020!

Acomiadem el curs 18-19

Com cada any, a l’Escola Colors s’han realitzat diferents activitats de cloenda. Entre d’altres, la festa de final de curs, organitzada també per l’AFA, va ser important, especialment per a l’alumnat de 6è. Els grups van regalar les cançons de l’estiu a les famílies i companys/es, i tothom es va emocionar acomiadant una altra promoció de nens i nenes que fan el salt a l’educació secundària i que han superat amb èxit una etapa de la seva vida que recordaran per sempre.

D’altra banda, repetint la bona experiència d’anys anteriors, tots els nens i nenes, mestres i familiars voluntaris van compartir una sortida de convivència a Mas Cabrit, on van gaudir d’un dia de joc i lleure.

Des de l’escola, desitgem a tota la comunitat unes bones vacances. Aquí trobareu suggerències de lectures i algunes recomanacions d’activitats d’estiu per fer i gaudir en família.

 

Iniciem Art and crafts a P5

En el marc del plurilingüisme i el tractament de les llengües a l’Escola Colors, a l’últim trimestre de P5 s’ha introduït una unitat d’Art & crafts (plàstica en anglès), emprant la metodologia AICLE-CLIL de la mateixa manera que es fa a cicle inicial. Els nens i nenes han conegut i treballat amb els elements que utilitza en les seves obres l’artista peruana Teresa Burga. Han fet una interpretació de la seva obra i diferents composicions amb cubs que ells mateixos han decorat. Tot això en llengua anglesa!

Aquí podeu veure algunes fotografies

L’EQUIP VIVENCIA LA METODOLOGIA CLIL

El passat dimecres dia 22 una vegada més l’escola va comptar amb la inestimable col·laboració de la mediadora Nabila El Aroudi. Amb ella les mestres del claustre es van posar en la pell d’aquells infants que al començar la seva etapa escolar han tingut un contacte mínim amb les llengües catalana o castellana, però també els que per primera vegada comencen a aprendre la llengua anglesa. L’objectiu era poder reflexionar en equip sobre com es poden sentir aquests infants davant aquestes situacions i com poder ajudar-los.

La dinàmica va consistir en escoltar una petita presentació de la Nabila i l’explicació en llengua àrab d’una activitat plàstica a realitzar. En un primer moment, al no tenir coneixements previs de la llengua, les mestres no van entendre l’explicació. Tot seguit, com a mostra de la metodologia CLIL-AICLE* que s’utilitza a l’escola, l’explicació es va acompanyar de tot tipus de recursos visuals, escrits i gestuals que van ajudar a la comprensió i a poder desenvolupar l’activitat, assolint l’objectiu que es proposava.

Cliqueu la fotografia per veure’n més.

*Document pendent d’actualització

Sant Jordi 2019

La setmana passada es va celebrar la Diada de Sant Jordi, una de les festes més boniques de Catalunya. A l’escola es van realitzar diferents activitats, com la fantàstica obra teatral de 3r, la visita a l’exposició de treballs i textos literaris i la cerimònia dels Jocs Florals on es van descobrir els guanyadors i guanyadores de cada curs. A la tarda, també va haver-hi una representació de l’escola a la plaça de l’Espolsada amb la paradeta a càrrec de famílies i alumnes de 6è, i dues alumnes van ser guardonades al concurs literari organitzat per la biblioteca municipal. Enhorabona!

Aquí podeu veure fotografies del 23 d’abril.

 

Mig litre, un somriure

Aquest dijous 25 d’abril, els nens i nenes de 4t de l’Escola Colors organitzen la VII Campanya de donació de sang en col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits de Catalunya. Com sabeu, l’alumnat prepara aquest projecte d’aprenentatge-servei amb molt entusiasme i esforç, formant-se en relació amb el tema, proposant l’eslògan i el logotip, fent la campanya de difusió, etc. A la carta que dirigeixen a tota la comunitat, recorden que cada donació pot salvar 3 vides, i conviden a participar-hi de les 15.30 a les 20.00 h.

 

Xerrada Projecte Educatiu

En el marc de treball de la Programació General Anual 19-20, l’Escola Colors es proposa donar a conèixer el Projecte Educatiu de Centre a tota la comunitat. Per tal d’aconseguir-ho, convidem a les famílies a una xerrada el proper divendres 29 de març a les 17.00h a la Sala Polivalent de l’escola, amb el títol “Eixos transversals del Projecte Educatiu de l’Escola Colors: Plurilingüisme i Valors”.

Per tal de saber el nombre de nens i nenes que faran ús del servei d’acollida (gratuït) caldrà fer la inscripció dels vostres fills i filles al telèfon 93 849 79 22, a partir de dilluns 25 fins dijous 28 de març de 9.00h a 13.30h.

Us animem a tots i totes a participar i conèixer de primera mà els elements pedagògics que donen singularitat a la nostra escola.

ENGLISH DAY 2019

Aquest és el cinquè any que l’Escola Colors s’afegeix a la celebració de l’English Day, una iniciativa que es desenvolupa a diferents centres del Vallès Oriental per motivar els alumnes a gaudir de l’ús i de l’aprenentatge de l’anglès a les escoles, així com donar-hi visibilitat a tota la comunitat educativa.

Durant el passat dijous 14 de març, els nens i nenes van compartir experiències treballades a les aules (hàbits i rutines diaris en anglès, representació de diàlegs i cançons, realització d’un Science market, videoconferència amb Polònia…), a més de realitzar altres activitats complementàries com jocs de taula en anglès o Storytelling (amb la participació de Cambridge School). Amb l’ajuda de famílies col·laboradores i d’alumnes de l’Institut Lauro també van poder gaudir d’estones de contacontes a educació infantil i jocs al pati en anglès pels més grans.

Aquí podeu veure imatges de la jornada

 

 

PORTES OBERTES A L’ESCOLA COLORS

A la jornada de portes obertes del proper dijous 21 de març, en col·laboració amb la direcció del centre, els nens i nenes de 5è acompanyaran en el descobriment de l’Escola Colors a aquelles famílies que vulguin venir a conèixer l’escola per matricular els seus fills i filles el proper curs 19-20.

A la web podeu trobar tota la informació i documentació relacionada amb preinscripció i matrícula.

Dinamització de patis

Aquest matí un bon equip de mestres i famílies han continuat la tasca d’adequació dels patis d’educació infantil i primària que es va engegar el curs anterior. L’Escola Colors agraeix la participació, la implicació i l’esforç de tots els voluntaris i voluntàries per fer una escola millor per a tots els nens i nenes.

Fotografies

 

El Carnestoltes marxa a Hawaii

Durant tota la setmana de Carnaval, els nens i nenes de l’Escola Colors van gaudir del compliment dels manaments del Carnestoltes, van esmorzar amb tots els companys i companyes al parc del Mirador d’acord amb la tradició del Dijous Gras, i a la festa de divendres a la tarda van lluir les disfresses que van crear a les aules.

Dimecres a la tarda, però, es va acabar la disbauxa i la xerinola… Al judici, a càrrec dels nens i nenes de P5 i 5è, es va sentenciar al Rei Carnestoltes a viure a Hawaii i no tornar fins l’any que ve, deixant pas al seny i a la serenor amb l’arribada de la Vella Quaresma.

Si voleu veure fotografies de Dijous Gras i de la festa de divendres a la tarda, feu clic aquí.

Per veure fotografies del judici del Rei Carnestoltes, cliqueu aquí. (Properament afegirem més imatges)

Benvingut Carnestoltes!

Aquesta tarda el Rei de la disbauxa i el disbarat ha arribat a l’Escola Colors. Els nens i nenes de 6è s’han encarregat d’organitzar la rebuda al gimnàs i donar-li la benvinguda amb l’alumnat de P3 fins a 5è. També han recitat el pregó i han anunciat les ordres del Carnestoltes per aquesta setmana de Carnaval:

  • Per dimarts, famosos sereu i un complement del vostre personatge preferit lluireu!
  • Per dimecres, directes del llit podreu venir i el pijama haureu de vestir!
  • Per dijous gras, al Mirador esmorzarem i d’esportistes anirem!
  • El divendres: el dia de grans bogeries, consigna lliure per fer tonteries!

Comença la setmana més esbojarrada de l’any!

Podeu veure més fotografies aquí

DENIP 2019

Durant els mesos de desembre i gener tots els nens i nenes de l’escola, especialment els d’Educació Primària, han treballat la celebració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP). Enguany el tema escollit ha estat Espais protegits de no-violència. Han reflexionat plegats sobre la importància que té, per l’educació en la no-violència i la pau, crear i participar d’espais tranquils en els que tots i totes gaudeixin d’estar junts debatint, dialogant, jugant, compartint… Les accions quotidianes que fan a l’escola els uns pels altres constitueixen exemple diari de l’esforç col·lectiu per mantenir la pau entre les persones.

Per aquest motiu i com a cloenda d’aquest treball, durant tot el dia 30 de gener es van realitzar diferents activitats on els/les alumnes van ser els responsables de crear i gestionar aquests espais protegits de no-violència. Els nens i nenes de 6è van preparar espais per als seus companys i companyes més petits amb explicació de contes i faules, activitats plàstiques, i debats convidant a la reflexió.

A la tarda, en assemblea, van llegir el Manifest per la Pau elaborat per ells mateixos, i es va reconèixer als nens i nenes escollits pels seus companys i companyes com a persones que defensen i representen els valors que contribueixen a la pau. A l’acabar, es van reunir al voltant de l’olivera de l’escola i al vestíbul per penjar les Etiquetes de la pau i els Somnis per la pau com a actes de germanor.

Aquí podeu veure fotografies de la jornada.

Mirant endins, mirant enfora

El passat divendres 21 de desembre els nens i nenes de 4t de l’Escola Colors van pujar a l’escenari de l’Auditori de Bellavista per representar l’obra ‘Mirant endins, mirant enfora’, participant així a un dels actes importants dins la programació de la VI Festa de la Infància de les Franqueses del Vallès. D’aquesta manera, la nostra escola torna a participar d’una activitat emmarcada en al Projecte Educatiu Comunitat i Escola del municipi, i impulsada pel Patronat Municipal de Cultura, Educació, Infància i Joventut.

Durant el primer trimestre, els alumnes han treballat i assajat molt intensament amb la col·laboració de la companyia de teatre Frec a Frec , i han aconseguit que la representació sigui tot un èxit. El proper 1 de febrer repetiran l’experiència amb alumnes de 6è de totes les escoles del municipi com a públic.

Podeu llegir la notícia publicada pel diari SomLesFranqueses per a més informació.

Fi del primer trimestre

Ha arribat el final del primer trimestre. Durant tota la setmana hem estat arxivant fulls de treball, fent portades per muntar els àlbums, alimentant el tió, enllestint tot el que calia per preparar el festival d’hivern…  i hem anat de bòlit.

Properament us oferirem imatges del festival, esperem que totes les famílies el poguéssiu gaudir i valorar l’esforç de tots els alumnes i les mestres. De moment aquí podeu veure com va anar l’assaig general que vam fer prèviament.

Des de l’escola Colors, volem desitjar-vos unes molt bones festes i que gaudiu de les vacances en família. Aprofiteu per jugar junts, per fer nous descobriments, per compartir el vostre temps amb aquelles persones que més estimeu… i si aquests dies no sabeu què regalar, els nens i nenes us donen algunes idees…

Fins el 2019!

Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

Responent als requeriments del Departament d’Educació, però també a la nostra voluntat de fer públics els documents que regeixen el nostre centre, us presentem el Projecte Lingüístic de l’Escola Colors.

Aquest document serveix per regular el tractament de totes les llengües que formen part de la vida dels nostres alumnes i, per tant, poder organitzar el seu ús i el seu ensenyament-aprenentatge de la manera que metodològicament considerem més adient al nostre entorn.

Aquest document es va començar a elaborar l’any 2012, amb l’assessorament de Serveis Educatius. El juny de 2015 va ser aprovat pel Consell Escolar.

D’altra banda, el curs 17-18, l’escola Colors va començar a formar part del projecte d’innovació GEP (Generació Plurilingüe) i, arran de les formacions i assessoraments corresponents, entre les quals hi ha una comissió de treball pròpia del centre, va néixer la necessitat d’actualitzar alguns aspectes, entenent doncs el PLC com un document viu i que creix tal i com l’escola avança en el seu camí.

D’ara en endavant sempre podreu consultar el PLC de l’escola a l’apartat corresponent a Escola Plurilingüe, dins de Projecte Educatiu.

Fem escola: dinamització de patis

Aquest dissabte 24 de novembre de 10.00 a 13.00 es realitzarà l’activitat Fem escola per dinamitzar els patis del nostre centre. La previsió és muntar dos circuits d’equilibri amb troncs, un a primària i un altre a infantil, i preparar palets de fusta per fer plafons d’experimentació que s’acabaran de realitzar i instal·lar la propera sessió.

Animem a totes les famílies i alumnes a participar en aquesta jornada! SI voleu venir a col·laborar, ompliu aquest formulari

Agraïm a l’Associació de Famílies d’Alumnes l’edició d’aquest vídeo.