Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és el document que recull totes les accions que es realitzen a l’escola, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Té com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

L’EDC defineix i concreta les línies d’actuació que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Per elaborar l’EDC, primer s’ha realitzat una diagnosi del centre a partir d’informació obtinguda d’enquestes realitzades a docents i alumnat (eina SELFIE) i a famílies. A partir del resultat d’aquesta diagnosi, dels objectius que marca el PEC, dels objectius que marca el Pla d’Educació Digital de Catalunya i d’una visió clara d’on vol arribar el centre en termes digitals, s’estableixen els objectius i es defineix la planificació d’accions concretes per aconseguir-los. De forma periòdica s’avaluarà el seguiment d’aquestes activitats i de l’assoliment dels objectius per si cal modificar i millorar l’estratègia digital. L’EDC també recull les accions ja consolidades al centre, plans, protocols, normatives, etc. que conformen la cultura digital del centre.

Estratègia digital
Cultura digital