Fem anar les tàblets quan fem teatre!

Aquest any l’escola va iniciar el Projecte d’innovació educativa MÒBILS.EDU . El Programa Mòbils.edu és un pla digital que té com a finalitat l’impuls de la tecnologia digital en els centres i, especialment, els dispositius mòbils, com a eina educativa estratègica per al desenvolupament curricular, el treball competencial, l’educació inclusiva, l’acció tutorial i la gestió de la convivència i de les relacions humanes per promoure l’èxit educatiu.

Des de l’escola volem que els dispositius mòbils estiguin presents en el màxim d’activitats educatives que portem a terme. A la nostra escola el teatre escolar és una senya d’identitat. Des de fa uns anys aprofitem les possibilitats de les tàblets en les nostres representacions.

L’alumnat de Cicle Superior aprofita les tàblets per generar “efectes especials” com el foc dels pastorets

Les tàblets també són una bona eina per generar efectes de so o música per la representació.

Les tàblets permeten gravar escenes durant els assajos i l’alumnat de 5è i 6è pot valorar la seva interpretació i buscar la manera de millorar. A més a més assajar davant d’una càmera és la millor manera de treballar la gestió de nervis i emocions que implica una representació teatral. L’assaig emprant dispositius mòbils augmenta la concentració  de l’alumnat.

Aquest any en la representació nadalenca dels Pastorets 2019 també vam modificar el guió de l’obra per afegir una escena on els dimonis aprofiten la formació de Mòbils.edu per emprar una “app”  molt efectiva per buscar  ànimes en el  bosc on estaven els pastorets…