APADRINAMENT LECTOR ENTRE ELS ALUMNES DE 1r i 6è

L’apadrinament lector és una pràctica educativa en la qual un alumne més gran (apadrí) ofereix suport i orientació en la lectura a un alumne més petit (fillol). Aquesta activitat té com a objectiu principal fomentar l’amor per la lectura i millorar les habilitats lectoras dels alumnes implicats.

Els beneficis de l’apadrinament lector són diversos:

1. Foment de la confiança en la lectura: Els alumnes més petits es senten motivats i més confiats en llegir davant d’un company més gran que els ofereix suport i encoratjament.
  2. Millora de les habilitats lectoras: Els padrins o madrines poden ajudar als seus fillols a millorar la pronunciació, la comprensió lectora, la fluïdesa i altres habilitats relacionades amb la lectura.
  3. Foment de l’autonomia i la responsabilitat: Els padrins assumeixen un paper actiu en guiar i ajudar als seus fillols en el procés de lectura, el que els fa desenvolupar habilitats d’autonomia i responsabilitat.
  4. Creació de relacions positives: Aquesta activitat pot crear llaços d’amistat i camaraderia entre els alumnes de diferents edats, ajudant a construir una comunitat escolar més cohesionada.
  5. Promoció de la inclusió: L’apadrinament lector pot ser especialment beneficiós per als alumnes amb dificultats en la lectura o amb necessitats educatives especials, ja que els ofereix suport personalitzat i individualitzat.

En resum, l’apadrinament lector és una estratègia educativa potent que no només millora les habilitats de lectura dels alumnes, sinó que també fomenta valors com la solidaritat, la col·laboració i la empatia entre els membres de la comunitat educativa.