Festival de Nadal

Nadal, en el món occidental, és una festa que se celebra el 25 de desembre. L’origen d’aquesta celebració, però, prové del món pagà, ja que coincideix amb el solstici d’hivern en què el dia comença a allargar-se de nou. Cada país té les seves pròpies tradicions que de vegades tenen un gran contingut religiós i d’altres representen el culte a la natura.

COM ES CELEBRA NADAL A L’ESCOLA?

FESTIVAL NADAL

Tots els alumnes de l’escola preparen amb els seus tutors i la resta de docents del centre cançons, poemes, teatre, activitats musicals… que finalment serveixen per elaborar el festival de Nadal de l’escola. Es duu a terme l’última setmana del primer trimestre al teatre de l’Escorxador i totes les famílies estan convidades. És un moment molt bonic i especial on l’alumnat mostra a les famílies la feina elaborada durant un temps a l’escola.

FEM CAGAR EL TIÓ

Tots els alumnes de l’escola l’ultim dia del primer trimestre caguem el Tió.

El tió és un personatge nadalenc molt important a Catalunya. Sembla que no hi ha una data concreta per explicar l’origen d’aquesta tradició catalana i que tampoc no hi ha una sola explicació sobre els seus inicis. Es creu que es pot relacionar el tió amb el fred de l’hivern i amb la llenya utilitzada per escalfar-se i fer foc.

A mesura que van anar passant els anys, aquesta tradició va anar evolucionant fins a transformar-se en la que coneixem actualment: un tronc, sovint decorat amb una cara, potes, manta i barretina.

El tió es tapa amb una manta, es col·loca a la vora del foc, i els nens i les nenes (i molts adults també!) piquen el tronc amb bastons i canten una cançó perquè el tió cagui els regals que té amagats. Finalment, s’aixeca la manta que el cobreix i s’agafa el regal que ha cagat.

Els alumnes de tercer cagant el Tió