Programa Auxiliar conversa – Estades d’immersió lingüística en llengua anglesa

INFORMACIÓ DEL PROGRAMA

En el marc de les accions per al desenvolupament del plurilingüisme de l’alumnat i, en especial, de la millora dels coneixements de llengua anglesa que impulsa la Generalitat de Catalunya, s’ha establert la col·laboració entre el Departament d’Educació i l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ) per possibilitar la participació d’alumnes en estades d’immersió lingüística en llengua anglesa.

Les estades s’adrecen als alumnes de Cicle Superior d’educació primària de centres educatius públics de Catalunya, preferentment els classificats com d’alta i màxima complexitat, com és el nostre cas.

L’objectiu principal de les estades que us presentem és que els nens i nenes aprenguin anglès, però també que aprenguin a gaudir de la llengua tot treballant i jugant, tal i com ho farien en la seva llengua materna. És per això que apostem per la immersió lingüística, com a creació d’un entorn en què l’alumnat perdi la por a expressar-se, a partir de la necessitat. És a dir, que un cert instint de supervivència faci que es vegin inclinats al seu ús, sense bloquejar-se, de manera molt semblant a la que es trobarien a l’estranger.

FINANÇAMENT

L’acció és finançada a través del Fons Social Europeu que gestiona el Ministeri d’Educació i Formació Professional mitjançant el Programa d’Orientació i Reforç per a l’impuls i el suport a l’educació.

El programa inclou:

• l’allotjament i manutenció en règim de pensió completa, des del sopar del 1r dia fins al dinar del 3r dia (ambdòs inclosos)
  • les activitats en l’horari descrit
  • gratuïtat 1 mestre per cada 10 alumnes

El programa no inclou:

• el transport des del centre fins a l’alberg
  • el dinar del 1r dia
  • el ticket del tren cremallera de Ribes de Freser fins a Núria

LA NOSTRA PARTICIPACIÓ

Les estades tenen una durada de 3 dies ( 4, 5 i 6 d’octubre de 2021) i es desenvoluparan a l’alberg de la XANASCAT de la Vall de Núria, on també ens allotjarem.

Les activitats que es duran a terme estan relacionades amb el centre d’interès: “English camp”. Són molt variades: des de jocs més moguts d’activitat física a activitats intel·lectuals com ara gimcanes o resoldre enigmes. També es faran manualitats que l’alumnat podrà endur-se a casa.

DAY 1 DAY 2 DAY 3
MORNING ICE BREAKERS

(Presentació centre d’interès)

EXCURSION THE CODE

(Avaluació del camp)

AFTERNOON OLYMPIC GAMES MYSTERIUM
NIGHT JOC DE NIT JOC DE NIT/VETLLADA

AUXILIAR DE CONVERSA – CURS 2020/21

Programa que s’emmarca dins del conjunt d’actuacions destinades a donar suport a aquells centres que desenvolupen un projecte innovador per a la gestió de les llengües estrangeres curriculars (anglesa, francesa, alemanya o italiana).

Els auxiliars de conversa en els centres catalans són un recurs de primer ordre per a estimular l’aprenentatge de llengües i el coneixement d’altres cultures i altres formes d’entendre el món.

La seva tasca educativa dóna suport lingüístic a les activitats programades pel tutor o tutora d’aula, amb objectius comuns: el desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l’alumnat. Aquest objectiu és clau per a l’aprenentatge al llarg de tota la vida, atès que l’oralitat esdevé una habilitat bàsica i transversal per a l’estudi i el creixement personal.

Si en voleu saber més informació cliqueu aquí

A més a més, en aquest apartat podreu anar veien la feina que fa el Sebastian, el nostre auxiliar de conversa.

ELS ALUMNES DEL CICLE SUPERIOR US PRESENTEM EL SEBASTIAN, EL NOSTRE AUXILIAR DE CONVERSA

Hello everyone!
This school year, we have a new teacher. He is from the United States. He comes to our school on Tuesdays and Thursdays morning to teach Science to 5th and 6th level students.
Angela and Jiacheng want to introduce you… Sebastian!!!

ESTADES D’IMMERSIÓ LINGÜISTÍCA NÚRIA

Bones a tothom!!!

Som l’alumnat del cicle superior, les colònies estan anant genial.

DIA 1

Durant el primer dia ens ho hem passat molt bé. Hem arribat a les 12:30h, hem pujat amb el cremallera. Després hem agafat un telecabina fins arribar finalment a L’alberg de Núria. Allí hem dinat i repartit les habitacions.

Per la tarda hem fet activitats de coneixença (Ice breakers), una caminata fins l’alberg i hem pogut gaudir de la natura que ens envolta en una estoneta lliure que hem tingut fins l’hora de sopar. Per acabar el dia hem fet un joc de nit anomenat: Flags.

Dia complet, si ho voleu veure, cliqueu el vídeo.

VÍDEO DEL MATÍ

VÍDEO DE LA TARDA

DIA 2

Avui, després d’esmorzar, hem agafat roba d’abric i la cantimplora i hem anat a fer una excursió per gaudir de la Vall de Núria. Molts i moltes de nosaltres no havíem vist cap isard i la veritat és que ens ha fascinat poder-los veure de tant a prop.

Aquí us adjuntem unes quantes fotos del matí…

Durant la tarda hem seguit amb les activitats d’immersió lingüística en anglès a l’exterior de l’alberg fins entrada la tarda, que ha començat a refrescar. Per resguardar-nos del fred hem continuat divertint-nos a l’interior de l’alberg creant una postcard per a un/a company/a del grup.

Per la nit hem participat en un Got Talent, un concurs on, per grups o individualment, hem demostrat quines són les nostres millors habilitats i talents.