Escolta’m

El projecte Escolta’m proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació educativa positiva entre el tutor i els infants.

L’Escolta’m té com a protagonista principal a l’alumnat que mitjançant la conversa i l’escolta activa contribueix i organitza el pensament de l’infant des de la seva vinculació emocional.

A l’escola es disposa d’uns espais que els mateixos alumnes han decorat per tenir un millor escenari de confiança, comunicació i de relació on els infants interactuen entre ells.

Aquest projecte  intenta ajudar a aconseguir cotes de seguretat personal en l’infant que l’ajudin a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.  Es porta a terme una vegada a la setmana i durant 30 minuts, on 3 alumnes parlem de temes que els interessen i el tutor té una escolta activa.

Els objectius d’aquest projecte, és una relació tutorial fonamentada a partir de:

• El desenvolupament d’habilitats de comunicació entre iguals.
  • La confiança mitjançant l’escolta activa.
  • Proporciona al grup-classe un bon clima emocional d’aula i la motivació per voler aprendre i treballar a l’escola.
  • Una millor vinculació educativa entre tutors i alumnes i entre els mateixos alumnes.
  • Fomentar valors positius entre els infants.

El Projecte Escolta’m va començar a impartir-se a la nostra escola l’any 2015.

El suport al professorat el fem amb tallers formatius durant el curs escolar.

Si en voleu saber més coses, feu clik aquí