Menjador escolar

Les monitores de l’AFA i menjador.

El Servei de Menjador és gestionat directament per l’AFA i dóna atenció a l’alumnat entre les 12.30 h del migdia i les 3 de la tarda. Comprèn el dinar i l’estona de lleure, a part de les activitats extraescolars que s’hi realitzen (Hello English, Multiesports, Gralles i tabals, Teatre…).

La cuina que oferim es caracteritza per estar basada en la dieta mediterrània, amb predomini de verdures de temporada, hortalisses, pasta i arrossos, així com llegums, fruites, carns, ous i peix, amb oli d’oliva verge extra.

A l’escola l’hora del menjador és un temps d’aprenentatge important, un complement a la llar i la família perquè els infants s’eduquin per a l’adquisició d’uns hàbits alimentaris saludables. És un temps per aprendre a degustar els aliments i és per això que el nostre menjador ofereix una dieta sana, nutritiva i segura.

Com que els hàbits alimentaris s’adquireixen des de ben petits, és molt important que la canalla aprengui a menjar d’una manera sana i variada en edats primerenques.

Per això tenim la prioritat com a AFA de conèixer de prop tots els processos del menjador, des de la compra de les matèries primeres fins a l’elaboració dels plats. El menjador disposa de cuina i personal de cuina pròpies.

El pa és d’un forn proper, del barri, les llenties són ecològiques, els arrebossats es couen al forn i els lactis són d’una granja de proximitat.

Tenim un sistema que permet oferir adaptacions específiques a tots els alumnes, per exemple, alumnes celíacs, intolerants a la lactosa, als ous, a la llet o a altres productes, així com a règims especials amb motius i justificants mèdics.

BON PROFIT!!
Abans de començar a dinar, quan tothom ja està a taula i els infants tenen les mans ben netes… canten una cançó!

Reproductor de vídeo

La higiene i l’ordre són molt importants al menjador.

Les normes de convivència però també el bon rotllo regnen al menjador.

Al menjador, els infants aprenen a ser més autònoms: agafar els coberts, parar la taula, demanar si us plau… És un espai on s’aprèn a ser responsable i a saber esperar. Els nens i nenes de 6è fan de cambrers als més petits: els posen aigua i serveixen el dinar. Els grans ajuden els petits i els petits tenen models d’aprenentatge més propers.

No hi ha res com emmirallar-se en els grans per fer-ho bé.

Els grans també aprenen a conviure, a respectar. Totes hi guanyem!

Amb la panxa plena, els petits de l’escola dormen a la seva aula mentre els altres gaudeixen d’un temps d’esbarjo al pati. Allí hi ha jocs diferents i també l’opció d’aprendre a teixir i a cosir.