Sant Jordi

La Diada de Sant Jordi als Països Catalans és una festa que se celebra el 23 d’abril amb el Dia del Llibre i la Fira de les Roses, símbols de la cultura i l’amor,[1] i és també una jornada que reivindica la cultura catalana.[2] És el dia dels enamorats, i per això des del segle XV és costum regalar una rosa vermella «com la sang» a l’estimada. A la dècada de 1930 s’hi afegeix el costum de regalar un llibre al noi, amb motiu del dia del llibre. El mateix dia també és la Diada Nacional de l’Aragó.

El 15 de novembre de 1995, la Conferència General de la UNESCO va decretar el 23 d’abril com a Dia Internacional del Llibre i del Dret d’Autor. Aquest dia, els lectors aprofiten per intercanviar impressions de lectura a peu de carrer amb els seus escriptors predilectes i aquests per signar-los la darrera novetat editorial. Els darrers anys, aquest ritual de la diada del llibre ha guanyat un fort component mediàtic, tant pels autors com per l’interès de la festa, que en confirma la incidència i l’èxit més enllà de les fronteres catalanes.[1][5]

A l’escola és un dia diferent i divertit, ens agrada celebrar-ho i fem diferents actes:

• Els alumnes de cicle superior fan una paradeta davant de l’escola i venen roses i llibres. Els diners que recauden són per preparar la seva festa de final de curs.
  • El dia de Sant Jordi és també, el dia internacional del llibre i per aquesta raó a l’escola celebrem el concurs Jaume Barrull. És un concurs d’escripura. Hi participen els alumnes de cicle mitjà i cicle superior. Aquest dia, fem l’entrega de premis als contes guanyadors de cada curs.