Cantània 2023: Les portes del món

El passat 20 d’abril, els alumnes de cinquè de l’escola Font del Roure van participar en una experiència única i emocionant a l’Auditori de Barcelona, ​​interpretant la cantata Cantània 2023: Les portes del món. Aquesta activitat, en la que es van inscriure escoles de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya, es celebra des de fa 34 anys i compta amb una obra encarregada especialment per a aquesta activitat.

Enguany, la compositora Raquel García-Tomás i el poeta Bernat Castany Prado van crear una obra que va deixar emocionats tant als alumnes com a les seves famílies. La cantata, amb la seva música vibrant i el seu text profund, va transportar a tots els assistents a un viatge fantàstic al voltant del món, en el que van descobrir diferents cultures i tradicions.

La cantata comença amb la història de la Sara, una nena cega de set anys que somia amb fer la volta al món com el seu heroi, Phileas Fogg. Malgrat la seva discapacitat, la Sara és capaç de viatjar imaginàriament gràcies a la col·laboració dels seus veïns, que es disfressen i li expliquen històries de diferents països.

A través de la música, les cançons i les actuacions dels alumnes, la cantata va recrear amb gran detall les escenes del viatge imaginari de la Sara, amb els seus colors, sons i olors característics. A més, els actors i actrius que van dirigir l’obra van realitzar una gran feina, aconseguint que tots els alumnes es mouessin al ritme de la música i mostrant-los com expressar-se amb el cos i la veu.

Una de les coses més destacades de Cantània 2023 va ser la seva capacitat per involucrar a tots els alumnes en la interpretació de la cantata. Cada escola va interpretar una part diferent de l’obra, amb les seves pròpies coreografies i actuacions, però tots van treballar junts per crear una experiència inoblidable.

Finalment, el públic va respondre amb una gran ovació, aplaudint els alumnes i el seu treball. Totes les famílies es van emocionar en veure els seus fills i filles gaudint d’una experiència única i meravellosa, que els va portar a descobrir noves cultures i tradicions.

Cantània 2023: Les portes del món va ser una activitat cultural que va portar a l’auditori de Barcelona una experiència única i emocionant tant pels alumnes de cinquè de l’escola Font del Roure com per les seves famílies. A través de la música, la poesia i les actuacions, aquesta cantata va transportar a tots els assistents a un viatge fantàstic al voltant del món, en el que van descobrir.