Tallers del Programa de Fruita i Hortalisses: On és el dinar?

Avui, a l’escola, hem tingut la gran oportunitat de participar en els tallers del Programa de Fruita i Hortalisses. Aquest programa, que es desenvolupa durant el curs escolar 2022-2023, té com a objectiu principal reforçar els coneixements i el consum que tenen i fan els alumnes dels productes que es distribueixen dins dels Programes Escolars de Fruites i Hortalisses.

El Programa de Fruita a les escoles és una iniciativa de la Unió Europea que es desenvolupa amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament. Aquesta iniciativa té com a objectiu oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar, així com informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, la seva diversitat, producció, estacionalitat, entre altres.

El programa proposa el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional. Això pretén afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. A més, també busca reduir el consum de llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Durant aquest curs escolar, s’han sumat 788 centres educatius i més de 174.000 alumnes que participen en les mesures d’acompanyament dels Programes Escolars. Aquestes mesures d’acompanyament consten de 590 tallers en centres educatius i 400 visites a explotacions agrícoles i ramaderes productores de fruites, hortalisses i llet. Això està adreçat a l’alumnat de primària dels centres educatius que participen en els Programes Escolars.

Els tallers del Programa de Fruita i Hortalisses que hem realitzat avui a l’escola han estat una experiència molt enriquidora. Hem après sobre la diversitat de fruites i verdures que existeixen, les seves propietats nutricionals i els seus beneficis per a la salut. També hem aprés sobre la producció d’aquests aliments i la seva importància per a l’economia local.

En resum, la participació en aquest programa és una oportunitat única per als alumnes per aprendre sobre la importància d’una alimentació saludable i sostenible, així com per descobrir nous aliments i productors locals. Agraïm als responsables del programa per la seva dedicació i compromís amb l’educació i la salut dels nostres alumnes.