Practiquem un nou esport: ULTIMATE

Després de posar a punt el nostre cos amb la Unitat de “Capacitats físiques bàsiques”, comencem una molt atractiva: L’ULTIMATE.
Un esport desconegut per a la gran majoria, Ultimate és un esport competitiu d’equip sense contacte entre jugadors. Es juga entre dos equips de 7 jugadors… Llegeix més»

Els oficis a P4

LES FAMÍLIES DELS NENS I NENES DE P4 ENS VENEN A EXPLICAR ELS SEUS OFICIS
HEM POGUT OBSERVAR COM AL NOSTRE POBLE HI TREBALLEM PERSONES EN FEINES MOLT DIFERENTS I ENS HA SORGIT UN TEMA D’INVESTIGACIÓ MOLT ENGRESCADOR… ELS OFICIS.
LA  COL·LABORACIÓ PER PART DE LES FAMÍLIES,… Llegeix més»

Ambient restaurant

El restaurant i la cuina formen part de la vida de les persones, per això els nens i nenes que han triat aquest ambient d’aprenentatge venen a passar una bona estona i on es promou el menjar saludable, els bons hàbits… Així mateix es fan… Llegeix més»

Ambient d’Atelier

L’Atelier és un espai on els infants acudeixen en petit grup, on poden escollir propostes de manera lliure. Unes propostes prèviament pensades i planificades per a donar resposta a les seves necessitats, però on cada infant donarà forma a les seves idees de manera diferent.
Dins… Llegeix més»

Procés participatiu – Patis educatius.

“A principi dels anys 90, un pedagog italià, pare de tres fills, va somiar amb una ciutat en la qual els nens poguessin sortir sols al carrer, anar a escola pel seu compte, comprar a botigues sense supervisió d’adults. Si la idea sona quimèrica avui, si bé cada cop una mica menys, en aquella època havia de semblar la proposta d’un il·luminat.” Els nens volen una escola que els escolti – Francesco Tonucci (El diari de l’educació).

Amb aquesta idea i arrel d’una diagnosis iniciada el curs 2013-2014 ens replantegem canvis al centre amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge, la qualitat de les relacions i fomentar una cultura de tolerància i entesa. En la detecció de necessitats observem que cal repensar els espais i elements exteriors de l’escola i així contribuir en la millora dels aprenentatges i la convivència al centre.

L’objectiu inicial és que la l’escola cerqui formules per animar l’alumnat a fer seva l’escola i fomentar la participació de tota la comunitat, sobretot dels col·lectius amb menys tendència a la participació, així com de diferents perfils i col·lectius vinculats a la realitat del centre. En aquest sentit s’han planificat experiències que fomenten la participació, cooperació i voluntariat, la pràctica i aprenentatge de valors democràtics. … Llegeix més»

Somiem l’escola que volem – 6 de Juny de 17:00-19:00.

La nostra escola està dedicant temps i recursos per a la reflexió sobre el centre educatiu que vol ser en el futur alineat en el Marc d’escola avançada, fomentant el diàleg i la reflexió conjunta en el sí de la comunitat educativa.
’està duent a terme un procés participatiu per imaginar com serà el nostre centre l’any 2030 en el qual ja han participat els alumnes i el claustre i ara és el moment de les famílies.

Llegeix més»

Ambient d’exterior.

L’ambient d’exterior ofereix als infants un conjunt d’activitats relacionades amb l’observació i la descoberta de l’entorn així com la coneixença de jocs populars que es transmeten generació darrere generació. També representa un espai que intenta satisfer la necessitat de moviment que els nens i nenes… Llegeix més»

Les colònies de 2n

Fa uns dies, els nens i nenes de segon van anar de colònies a Cantonigròs. En aquests dies els nens van poder conviure amb els seus companys i companyes en un ambient diferent. Les colònies van ajudar als infants a guanyar confiança en sí mateixos, fomentar la seva autonomia, treballar diferents hàbits i habilitats socials.… Llegeix més»

Casalet d’estiu “2018, Odissea espacial”

L’eix que hem preparat aquest any partirà de la següent premissa: “Any 2018, l’equip de científics del planeta Terra es disposa a enviar un sonda espacial de la més alta categoria per a estudiar els planetes del Sistema Solar. La sonda, anomenada Tomàquet, hauria de enviar la informació a l’equip de científics, però degut a un error en aquesta, ens envia la informació a nosaltres.”… Llegeix més»

El nostre fitxer de Jocs Tradicionals (4t)

Els nens i nenes de 4t han realitzat un fitxer de jocs tradicionals. Fa unes setmanes van omplir una fitxa amb el joc que el seus avis, pares, mares, tiets…els hi havia explicat.

Els alumnes volen compartir aquests jocs amb tots vosaltres, i per aquest motiu hem realitzat el fitxer que teniu a continuació.