Aquest estiu t’esperem a les Tardes del Casal de Joves!

Del 29 de juny al 29 de juliol el Casal de Joves obrirà en horari de tardes per oferir als joves que han acabat sisè de primària un ampli ventall de propostes.

El Casal de Joves de Masquefa obre un estiu més les seves portes en horari de tardes per oferir als joves que enguany han finalitzat sisè de primària (nascuts l’any 2009) un ampli ventall d’activitats lúdiques i estiuenques adaptades als seus gustos i interessos.

Amb aquesta proposta, l’Ajuntament vol oferir a aquests joves un primer contacte amb el Casal i amb els educadors que el dinamitzen. Així, a més de poder accedir al Casal en l’horari habitual d’obertura, s’han dissenyat diverses activitats gratuïtes de tarda destinades a aquests joves i que es duran a terme els dimarts i dijous a partir de les 18 h.

Per a prendre-hi part caldrà inscriure’s prèviament enviant un correu electrònic a l’adreça joventut@masquefa.net; trucant als telèfons 671 06 09 76 o 93 772 85 21; o de forma presencial al Casal de Joves.

Publicació de les llistes d’assignació. Preinscripció 2021-2022

Publicació de les llistes d’assignació. Alumnes preinscrits amb centre assignat.

7 de juny de 2021

Aqui podràs consultar la llista de sol·licituds amb l’assignació definitiva. Aquesta informació també es pot consultar de manera individual a la web de preinscripcio.gencat.cat

 

Publicació de les llistes d’assignació. Alumnes assignats al centre amb indicació de la primera petició

7 de juny de 2021

 

Publicació de la llista d’espera del centre

7 de juny


4 de juny: Publicació de l’oferta definitiva de places

Guanyadors del Laboratori3 de Missió Alba.

Els alumnes de 5è de l’Escola Font del Roure (Masquefa) guanyen el concurs del 3r laboratori de Missió Alba “Llum i visió”. 

El premi que van obtenir va ser un lot de samarretes amb el logo del Projecte: Missió Alba. 

El grup guanyador “5th Scientist Monkeys” va rebre amb alegría l’obsequi i ho van celebrar amb molta il·lusió.

Què és Missió Alba?

Missió Alba és un projecte impulsat pel sincrotró Alba, membre de la xarxa de parcs científics i tecnològics de Catalunya (XPCAT),  ubicat a Cerdanyola del Vallès. Aquest    parc tecnològic està constituït per tres acceleradors: un accelerador de partícules lineal un sincrotró o propulsor d’electrons i un anell d’emmagatzematge.

El projecte missió Alba s’adreça als centres educatius i pretén donar a conèixer als alumnes el funcionament del sincrotró a través de la manipulació de diversos materials d’ús quotidià relacionats amb la llum. 

Com ho treballem a través de l’escola?

A través de l’assignatura de Science, els alumnes treballen els continguts científics relacionats amb la llum dividits en quatre laboratoris diferents:

Lab 1: Llum i moviment

Lab 2: Llum i materials

Lab 3: Llum i visió

Lab 4: Llum i innovació

Amb aquests laboratoris els alumnes descobreixen continguts com ara la reflexió i la refracció de la llum, les propietats dels materials, la captació dels raigs de llum…

Es treballen els continguts científics de manera manipulativa i integrant altres competències com ara l’artística (Els alumnes creen materials com ara caixes d’observació), la matemàtica (Els infants apliquen continguts com ara el diàmetre, el radi, en la construcció de materials per desenvolupar els experiments) i la lingüística (en llengua anglesa). 

Els alumnes desenvolupen les destreses orals i escrites en llengua anglesa a través d’un ús funcional de la llengua estrangera ja que treballen el vocabulari i les estructures comunicatives per entendre i explicar els processos que experimenten. 

Qui participa en aquest projecte?

Enguany hi ha 350 docents inscrits al projecte Missió Alba arreu del territori espanyol. 

A l’escola Font del Roure hi participen del projecte els alumnes de 5è i 6è (Cicle superior): 

 

Cantània “Virtual”

La promoció “Pepa Colomer” i les seves famílies han gaudit de “Cantània Virtual” a L’Auditori. La cantata participativa amb escolars de tot Catalunya ha acabat d’arrodonir la feina feta a l’escola preparant al llarg del curs l’obra d’Òscar Peñarroya i Cèsar Aparicio “Virtual” que han interpretat magníficament a l’escenari, dirigits per Elisenda Carrasco.

Amb la Cantata “Virtual” Ens endinsem al món digital. Les noves tecnologies són per tot arreu i han vingut per quedar-s’hi. En Marcel s’ha instal•lat una aplicació d’intel•ligència artificial i està descobrint un univers que el fascina.
Avui, la tecnologia està mancada de reflexió i de pausa i les problemàtiques i riscos, sobretot de cara als menors, augmenten i evolucionen, prenent formes canviants.

La identitat, la seguretat, la comunicació i les aptituds digitals són elements imprescindibles per a la construcció d’un tipus de ciutadania digital que ha de començar a les aules, i que es fa irrenunciable si volem abastar una societat més lliure i cohesionada, més civilitzada.

L’atrezzo fet pels mateixos infants ens transporta a través de les melodies de les cançons a la dimensió binària dels ordinadors i a l’espai virtual, ens fa emocionar i ens planteja que reflexionem sobre els beneficis i riscos de l’ús de la tecnologia.
Un tancament brillant, amb una barreja d’il•lusió, sentiments i satisfacció per la feina ben feta, ha esclatat en forma d’aplaudiments.
Enhorabona cantaires!

NOU TALLER ORGANITZAT PER L’AMPA, adreçat a famílies: INTRODUCCIÓ A LA MIRADA COEDUCATIVA

📢📢 Famílies 👨‍👩‍👦‍👦👩‍👧👨‍👧👩‍👩‍👦 Escola Font del Roure
NOU TALLER ORGANITZAT PER L’AMPA, adreçat a famílies:
INTRODUCCIÓ A LA MIRADA COEDUCATIVA
Recentment sentim per tot arreu, parlar de feminismes, de violències masclistes, del sistema sexe-gènere …
Com vivim totes aquestes qüestions des de la família?, què podem fer?
La mirada coeducativa ens permet justament això, ampliar perspectives per veure des d’on neix aquest sistema social de discriminació.
T’apuntes a compartir i a aprendre a incorporar aquesta mirada inclusiva en la criança i educació dels fills i filles?
🗓️ DATA: 29 ABRIL
🕚 HORA: 17 a 19h
👉🏾👉🏿 Fes la inscripció en aquest enllaç: https://forms.gle/p6jCpex2o2WTLCMe9
Organitza AMPA Font del Roure i @prouviolencia
💜💪🏽💜
T’ho perdràs❓
Puede ser una imagen de 2 personas y texto que dice "Taller adreçat a famílies Us apropem un espai de taller-xerradaen coeducació, per aprendre plegades on comparti mirades estratègies entorn l'acompanyament educació de les filles els elsfills. LaPlataforma unitaria contra violències Gredidona ens acompanyaran en aquest aprenentatge. Introducció a la mirada coeducativa 29 d'Abril I7a19h Definirem sistema sexe-gènere, com aquesta organització social sistèmica genera situacions discriminació. Compartirem eines que ens ajudaran mirada tzadora Identificarem les diverses for mes que prenen les violències masclistes Construirem estratègies per desmuntar-l l'àmbit de família. transcendir dins LLOC: ESCOLA FONT DEL ROURE, MASQUEFA Cal inscripció previa!! enllaç en aquest CÚRCUMA Trenguem @PROUVIOLENCIA fontdelroure laCaixa""
Un espai de trobada per compartir les vivències que dia a dia intentem deconstruïr vers els mandats i estereotips de gènere en la criança i acompanyament dels infants.

Famílies inquietes que volen transformar l’entorn per un espai respectuós amb les diversitats i feminista

2n berenar solidari AMPA Font del Roure.

2n BERENAR SOLIDARI
AMPA FONT DEL ROURE
23 d’abril (divendres)
A les 16:30 hores en la porta de l’escola.
Per segona vegada volem realitzar un berenar solidari per a la investigació del càncer infantil.
El 100% de les donacions serà donat a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona per a la investigació dels tractaments de càncer infantil. Actualment un 20% dels infants amb càncer no superen la malaltia i el 80% es curen però de vegades, amb seqüeles importants.
Nosaltres posem el berenar, vosaltres la donació!!!!!
Entre tots col·laborem en la investigació del càncer infantil.
Es respectaran totes les mesures de prevenció COVID vigents. Us emplacem a respectar-les també (distància, gel…).
Chocolatada Solidaria
Hospital Sant Joan de Déu Barcelona
Amb la col·laboració de: Simón Coll Xocolaters

 

Preinscripció 2021-2022

Publicació de les llistes amb el barem provisional: 19 d’abril de 2021

En aquest enllaç podràs consultar la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. Aquesta informació també es pot consultar de manera individual a la web de preinscripcio.gencat.cat

Període per presentar reclamacions: del 20 al 26 d’abril

Educació Infantil de segon cicle i Educació Primària 2021/2022
Publicació de la llista de sol·licituds que han demanat el centre i l’ensenyament en primera petició amb el barem resoltes les reclamacions a 30/04/2021

El diàleg a les assemblees.

 

L’estona d’entrada relaxada ens serveix per compartir amb els companys vivències i jocs; i ens permet respectar els ritmes de cada infant, tot seguit iniciem l’assemblea, els alumnes del grup aprenen a transformar situacions de conflicte de valors en un fòrum de discussió que porten cap al coneixement compartit de punts de vista, cap a un eixamplament de perspectives referencials, cap a I’acceptació de les diferències, cap a la comprensió crítica, cap al desenvolupament de I’autonomia i també de la capacitat de cooperació, etc. L’assemblea facilita la regulació de la vida del grup i de la vida de I’escola.

Tal com diu Victoria Camps (1990), I’ética neix del conflicte amb I’altre, de la necessitat d’oposar-nos o de no compartir tothom els mateixos punts de vista -i m’atreviria a dir: possiblement, el conflicte existeix ja pel sol fet d’existir ,l’un i ,l’altre com a entitats diferenciades; i també per aquest motiu existeix una ética ja des de la primera presa de contacte. L’existència de la reflexió ètica és I’expressió o la conseqüència d’unes passions i d’uns Iligams que estan en oposició.

El dialeg esdevé lIavors un instrument imprescindible en la resolució de conflictes provocats per I’oposició de punts de vista. Ara bé, resoldre dialogicament els conflictes implica I’existència de determinades capacitats com són: poder reconéixer que els altres tenen els mateixos drets i els mateixos problemes que nosaltres, el coneixement i la practica en I’ús de les habilitats lingüístiques i comunicatives, la capacitat de reflexió necessaria per comprendre la propia realitat personal, etc.”

[1] La regulació de la vida escolar: el dialeg a les assemblees M. Cinta Portillo Vidiella [2] CAMPS, V, (1990) Virtudes públicas, Madrid, Espasa Calpe.

Espais exteriors a l’educació infantil.

“Els mestres observem que l’infant necessita estar a l’exterior, que aquest li agrada i que és on es connecta amb els altres més fàcilment. Per aquest motiu, pensem que és una magnífica oportunitat per desenvolupar-se i de posar en pràctica estratègies d’autonomia i convivència.”

Espai de les balances a p4.

Aquest nou espai, amb balances i objectes de diferent pes i material, els permet descobrir i provar amb la pròpia experiència si la hipòtesi que fan és vàlida. Equivocar-se i tornar a provar fins a trobar els materials adequats perquè les balances estiguin equilibrades. I quan aquest saber és compartit, la gratificació d’aconseguir-ho és doble. Les mestres els acompanyem per posar paraules en els seus dubtes i aprenentatges. Investigant coses dels astronautes, a P4 descobrim que el seu traje pesa molt i aprofitem per introduïr les balances i començar a entrendre el concepte de pes. Hem aprofitat objectes de l’aula per fer hipòtesis, que no sempre s’han complert, és proporcional la relació volum pes?

Tallers d’internet segura.

Aquest trimestre els Mossos d’esquadra han realitzat el taller d’internet segura per informar sobre els perills de navegar per Internet, explicar els avantatges i desavantatges que pot tenir navegar per Internet i educar als infants perquè naveguin de manera responsable per Internet.

La xarxa de coneixments.

La xarxa de coneixements és una eina d’aprenentatge que utilitzem a l’escola en el marc dels projectes. Permet als infants organitzar i recordar tot allò que van treballant a partir de la representació gràfica.

Parteix de la pregunta que es presenta als infants per introduir al projecte i es desenvolupa amb el recull de la informació més rellevant utilitzant connectors i enllaços que relacionen els continguts que es van donant.

La xarxa està a l’abast dels infants i, independentment del ritme i/o moment maduratiu en el que es troben, els permet recordar, connectar i relacionar els aprenentatges amb les experiències viscudes.

Alhora és una eina que facilita als adults que els acompanyem conèixer en quin punt d’aprenentatge sobre el tema en qüestió està cada alumne.

Ajuts per a cursar ensenyament artístics i culturals.

El Consell Comarcal de l’Anoia obre, de l’1 al 31 de desembre, el termini de sol·licitud de les noves beques per estudis d’ensenyaments artístics adreçades a infants i joves. Més informació: http://www.anoia.cat/2020/11/30/el-consell-comarcal-de-lanoia-obre-el-termini-de-sollicitud-de-les-noves-beques-per-estudis-densenyaments-artistics-adrecades-a-infants-i-joves/

Les sol·licituds es poden presentar fins al 31 de desembre i hi poden optar famílies de la comarca amb infants o joves fins als 16 anys que s’ajustin als requisits establerts en la convocatòria