Amb les capses d’aprenentatge treballem diferents continguts del currículum però, paral·lelament treballem aspectes tan importants com el treball en equip, la presa de decisions, la responsabilitat, l’organització, el mètode d’assaig/error, el despertar de l’esperit investigador, l’aprenentatge d’estratègies, el compartir opinions,… tot respectant el ritme de cada infant. L’objectiu de cada alumne/a pot ser diferent i, el punt on arribi cadascun també. D’aquesta manera, el resultat obtingut també és diferent.
El rol de l’equip de mestres és d’observació i d’acompanyament, intervenint en aquells casos que creiem que una bona pregunta als infants els pot ajudar a replantejar-se la seva actuació.
Des de 3r a 6è dediquem una sessió setmanal al treball de capses d’aprenentatge. La primera sessió cada alumne/a escull una capsa, sense conèixer el seu contingut. Durant 3 o 4 sessions seguides l’alumnat treballa la proposta que troba a l’interior de la tapa de la capsa. Quan toca canvi de capsa, els infants n’escullen una altra de manera individual, tenen l’opció d’agrupar-se amb companyes i coompmpanys diferents. A l’hora de treballar poden escollir fer-ho de manera individual, en parella o petit grup.
El contingut de cada capsa és diferent. a cada nivell tothom haurà treballat una capsa amb habilitats lingüístiques, una de relacions amb el medi, una de tecnologia i comunicació amb eines telemàtiques, una de matemàtiques i una d’art.