Sortides, xerrades i tallers educatius

A l’institut realitzem diverses sortides i tallers/xerrades al llarg de tota l’etapa educativa.

Per una banda, els tallers/xerrades s’han planificat  generalment per algunes de les hores de tutoria. Es tracta d’un conjunt d’activitats educatives interrelacionades que es destinen sobretot a l’entrenament i hàbit de les competències següents: aprendre a ser un mateix, aprendre a ser autònom, aprendre a aprendre, aprendre a comunicar-se i aprendre a viure junts.

A més a més també s’han programat tallers dedicats a l’orientació acadèmica, professional i laboral. En aquests casos es treballarà el coneixement d’un mateix, del sistema educatiu i dels entorns professionals.

Tots els tallers i/o xerrades són realitzats per experts professionals en el món de la psicologia i l’adolescència i alguns d’ells són realitzats pels Mossos d’Esquadra.

El centre està adherit al programa “Salut i escola”. Així doncs, durant tot el curs, l’institut disposa d’una hora setmanal d’una infermera, la qual atén consultes dels alumnes i també és l’encarregada de conduir alguns dels tallers programats relacionats amb la salut.