Pràctica esportiva i educació física

A l’Institut les Margues, creiem que la preparació per un programa de salut, la pràctica esportiva, conèixer i experimentar amb l’entorn natural i participar en activitats expressives contribueix a la formació integral de les persones per una pràctica saludable, respectuosa amb un mateix i els altres i transferible a la vida diària.

Per això, la matèria d’Educació Física es fonamenta en quatre grans blocs que es repeteixen al llarg de l’etapa:

HIGHWAY TO HEALTH: En aquest bloc, es treballaran aspectes relacionats amb la salut, l’alimentació i cuidar el propi cos (a nivell del treball de força, velocitat, alineació postural, tonificació, ioga,…). A l’inici de cada curs escolar, l’alumnat realitza unes proves físiques per conèixer el propi nivell de condició física. S’anoten els resultats al  DNI SALUDABLE. A final de curs es tornen a fer i així es pot veure la millora anual. A final de l’ESO tindran totes les dades a sobre salut en el seu DNI.

ESPORTNET: EsportNet es duu a terme a tots els cursos del nostre centre,treballant diferents esports. Els esports que es treballen, són esports poc coneguts, com Colpbol, Korfbol, Ultimate, Judo,…per tal que l’alumnatparteixin tots/es de zero. A cada sessió es treballa un valor concret a través de jocs esportius. Al final de cada sessió es disputa un partit de l’esport treballat en què es posa en pràctica el valor escollit i treballat prèviament. Les sessions compten amb espais de reflexió i els partits que es realitzen es  divideixen en: diàleg/acords, pràctica i reflexió. A cada curs també es realitza una competició Interescolar amb altres centres de la comarca. Competició d’Atletisme, Jocs cooperatius, Rugby, Korfbol, Colpbol,…

“ELS NOSTRES CIMS”: El projecte “els nostres cims”, consisteix en pujar cada any, un dels 4 cims que veiem des del nostre centre: Creu de Gurb, Bellmunt, Matagalls i Puigsacalm. Gaudim d’un entorn privilegiat i n’hem de ser coneixedors/es. Els objectius i els valors del projecte són de gran rellevància per les nostres vides, ja sigui per les possibilitats de l’espai natural on vivim, per realitzar activitat física en el medi natural o simplement per gaudir i adquirir els beneficis de salut. Per això, des de la matèria d’Educació Física hem cregut oportú transferir aquests beneficis a tota la comunitat educativa, d’aquesta manera volem que les famílies participin activament en aquest projecte.

MARGUESTOLTES: El repte que es proposa a l’alumnat en aquest bloc, és preparar una coreografia a partir d’una temàtica escollida pel grup i representar-la en el concurs de balls i disfresses de carnestoltes del centre. Es tracta d’un projecte interdisciplinar de centre, amb un important treball cooperatiu. Des de l’àrea d’Educació Física, es buscarà que l’alumne/a treballi el seu cos a través del moviment corporal i que es desinhibeixi a l’hora d’actuar davant dels companys i d’un gran públic. El projecte inclou un vincle amb el poble i l’escola de primària, ja que es realitza una rua amb comparses valorades per  l’alumnat de 6è de Primària de l’escola St. Marc.