Pas de Secundària a Batxillerat

El pas de l’ESO al Batxillerat suposa un gran canvi per l’alumnat i és per això que l’equip docent l’acompanya en aquest camí perquè pugui desenvolupar-se com a persona autònoma, responsable i preparada per afrontar els reptes futurs des de la il·lusió i la perseverança.

• A 4t d’ESO, dins l’acció tutorial, els alumnes reben la informació necessària per orientar els seus estudis de batxillerat i l’elecció de les matèries de modalitat.
  • Participació dels alumnes de 4t d’ESO en el CAABILM (Consell Assessor d’Alumnat per al Batxillerat a l’Institut Les Margues) on els alumnes prenen la paraula per presentar idees i propostes per dur a terme en el batxillerat.
  • A l’inici de curs es convoca una reunió informativa, en què el tutor/a, coordinadors i equip directiu entra en contacte amb les famílies i els explica la dinàmica del curs i de l’institut.
  • Durant el primer trimestre de 1r de batxillerat, l’acció tutorial està centrada en oferir a l’alumnat orientació personal (basada en la gestió de les emocions) i acadèmica (adquisició de destreses i tècniques d’estudi necessàries) per tal d’ajudar-lo en l’adaptació a la nova etapa educativa.
  • Els grups de 1r de batxillerat són heterogenis, és a dir, en el mateix grup classe hi ha alumnes de les dues modalitats (ciències i tecnologia i humanitats i ciències socials).
  • A part del tutor de grup, els alumnes tenen tutors individuals que permeten un seguiment tutorial més personalitzat.