Batxillerat Dual Americà

1. L’organització nord-americana Language Kingdom permet cursar el que s’anomena batxillerat Diploma Dual. Aquest és un programa oficial de convalidació internacional.
  2. A través d’aquest programa de Diploma Dual, l’alumnat pot cursar i obtenir de manera simultània una doble titulació: el títol de batxiller i una titulació reconeguda internacionalment que és la mateixa que obtenen els alumnes estatunidencs al finalitzar el High School.
  3. El programa es desenvolupa de forma telemàtica, en un entorn digital, i permet una immersió tecnològica constant i profunda.
  4. L’alumnat cursa dos estudis alhora: estan matriculats al nostre institut en l’horari lectiu normal de classe i, simultàniament, cursen assignatures en una High School dels Estats Units, en el seu temps lliure, des de casa.
  5. El curs és en anglès, la qual cosa permet un contacte regular i directe amb els Estats Units i una immersió lingüística total.
  6. A la vegada, el programa afavoreix l’assoliment de competències personals a través de l’esforç, la responsabilitat, la gestió de tasques i l’autonomia. Aquests són aspectes fonamentals per garantir l’èxit educatiu de l’alumnat en el marc del programa. Així doncs, l’alumnat és responsable de la construcció dels seus coneixements i protagonista del seu propi procés formatiu.
  7. El programa per assolir del Diploma Dual és complementari i sincrònic als estudis de batxillerat.
  8. Per afavorir-ne l’assoliment i reduir la càrrega lectiva, el programa es pot iniciar a partir de 2n d’ESO, d’aquesta manera , l’alumnat només hauria de cursar 1 o 2 assignatures per curs.
  9. Per obtenir el títol, l’alumnat no ha d’estudiar les matèries (matemàtiques, química, literatura, etc.) dues vegades, en anglès i català, perquè aquestes assignatures ja es convaliden pel fet d’haver-les fet en català. Només cal que cursin les matèries específiques dels Estats Units (llengua anglesa, història dels Estats Units i Cultura i economia americanes).
  10. A Espanya i Portugal, hi ha més de 900 escoles adherides al programa que ofereixen el Diploma Dual. A Catalunya, molts centres concertats i privats ho ofereixen.