Activitats extraescolars per a alumnat i famílies

L’Associació de Famílies del Institut Les Margues de Calldetenes organitza les següents activitats extraescolars per a alumnat:

• Les activitats extraescolars van començar el dia 5 i 6 d’octubre i es duen a terme cada dilluns i dimarts en horari comprès entre les 15’00h i les 17’30h.
  • Per aquest proper curs, la inscripció es farà directament a les empreses que realitzaran les activitats a través del correu electrònic de cadascuna.
  • La configuració dels grups quedarà subjecte al número d’inscripcions.
  • Es preveu que les activitats puguin continuar duent-se a terme de manera no presencial/telemàtica en cas que les circumstàncies sanitàries ho precisin.
  • Caldrà omplir l’autorització signada per quedar-se a dinar al centre i retornar-la escanejada al correu de l’AFA o bé impresa a la bústia que tenim la junta habilitada.
  • Per a qualsevol qüestió, proposta, etc…també podeu enviar un correu a l’adreça de l’AFA que serà molt ben rebuda. ampasesdecalldetenes@gmail.com

ROBOTIC

A l’extraescolar de robòtica de RoboTIC s’aborda la robòtica i la programació informàtica.

Han començat el curs treballant la programació fent programació de vídeojocs. Per fer-ho han utilitzat dues plataformes: d’una banda, el programa Scratch, dissenyat pel MIT per introduir la programació als infants i joves; i de l’altre, han utilitzat Game Maker Studio, un programa dissenyat per programar jocs en 2D.

A finals de trimestre han començat a treballar la robòtica amb el Kit de LEGO Mindstorms. Els alumnes amb més coneixements han programat un seguidor de línia i els que s’inicien en la robòtica estan aprenent a programar moviments amb el robot.

ANGLÈS EXTRAESCOLAR. PREPARACIÓ EXÀMENS DE CAMBRIDGE ENGLISH

Amb aquesta extraescolar es pretén desenvolupar l’escolta i les habilitats d’escriptura, lectura i parla. A més, preparar-los, gradualment, pels exàmens oficials de Cambridge English durant aquesta fase d’aprenentatge de l’idioma: A2 Key (KET), B1 Preliminary (PET) i així anar fent  camí cap el Cambridge English B2 First (FCE) que podran aconseguir més endavant en els seus estudis.

Metodologia

A les classes, els professors parlen només anglès, per tant durant tota la classe es estan desenvolupant l’habilitat d’entendre l’anglès real. És com estar immers en el país durant la classe i s’espera que l’alumne s’esforci a comunicar-se fent frases i preguntes en anglès perquè el professor l’entengui, per tal de millorar l’anglès parlat.

A cada classe s’aprèn vocabulari, gramàtica, etc. però la prioritat és posar-ho a la pràctica i ajudar l’alumne a parlar i entendre l’anglès.

Avaluació i seguiment

El progrés dels alumnes és controlat regularment per mitjà de tasques escrites, i amb exàmens semestrals. Els pares reben un informe escrit cada semestre sobre el progrés i comportament dels seus fills.

També l’Associació de Famílies del Institut Les Margues de Calldetenes organitza les següents activitats extraescolars per a famílies: