Recerca, creació i servei

Aquest programa té com a finalitat la millora i l’aprofundiment en l’aprenentatge competencial de l’alumnat de l’ESO, especialment pel que fa a les competències clau, mitjançant el foment de l’interès i el compromís dels joves pel que passa al seu entorn, amb un aprenentatge que fomenta l’autonomia i els capacita per interpretar i intervenir en el món, a través del desenvolupament competencial i cultural. Es plantegen a l’alumnat diferents tipus de reptes proposats per entitats socials, culturals i altres, procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG…Això permet oferir projectes globalitzadors, en la franja de gestió autònoma del nou currículum.

Al llarg del curs l’alumnat ha d’escollir tres projectes, repartits de manera successiva en cadascuna de les tres avaluacions. Els projectes pertanyen als tres àmbits següents: social i artístic, científic i tecnològic, i comunicatiu. Això permet que cada alumne pugui desenvolupar un itinerari curricular personal. Cada àmbit correspon a un professor o professora responsable de cadascun dels grups que es formen per a cada projecte.