Educació en valors

Cadascú de nosaltres som éssers socials. Per això, a l’Institut Les Margues fomentem el pensament i l’esperit crítics, l’educació en valors i el creixement personal de l’alumnat.

Pretenem que cadascun dels estudiants esdevingui, el dia de demà, un individu amb valors morals, socials i ètics per tal que contribueixi a construir un societat millor, lliure de desigualtats i d’exclusió. Incitem els nostres adolescents a la reflexió sobre comportaments, actituds, fets, paraules… i els apropem a les diverses realitats que ens envolten amb la intenció de fer-los coneixedors de les diferències socials que existeixen.

Transmetem valors i encoratgem l’alumnat a la reflexió i a l’acció. Alhora promovem una educació inclusiva mitjançant el contacte, la cooperació i la col·laboració amb entitats de la comarca, com Sant Tomàs, Fundació Josep Trueta, Càritas Diocesana de Vic, Associació Capaç i Vàlida, i Fundació tutelar l’Esguard, entre d’altres; i amb algunes entitats d’àmbit nacional, com Open Arms.

Ens acostem als col·lectius més discriminats socialment per raons de raça, sexe, discapacitat o diversitat funcional, cultura, etc. i lluitem perquè tothom pugui gaudir dels mateixos drets i de les mateixes oportunitats.

A Les Margues donem valor a la diversitat. A Les Margues, visibilitzem els invisibles.