Viladrau, un entorn poètic

El curs passat, la ruta literària creada per la Mar Olivé i el Joan Marc Ramos, es va dur a terme per primer cop. Aquest any, hem realitzat la ruta Viladrau, un entorn poètic, amb els alumnes de 4t d’ESO.
El dimarts 2 d’abril, tot i haver d’esperar l’autocar, amb els alumnes de 4t A i D, de seguida ens vam posar en marxa cap al poble embruixat, i quan vam arribar cada un dels grups va poder llegir els textos que s’havien preparat a classe amb més o menys encert. Sens dubte, el lloc més apreciat va ser Ca l’Herbolari, un mas ple d’història i d’històries. Al finalitzar la ruta vam pujar a l’autocar i cap a Premià.
El dimecres 3 d’abril, tot i que es preveien pluges, vam dirigir-nos cap a Viladrau amb els grups de 4t B i C per començar la ruta literària. El Mas Vilarmau, el Mas Pujolar, Ca l’Herbolari,… El lloc més esperat va ser el Mas Rusquelles, asseguts allà al jardí, entre la lectura dels comapnys, vam trepitjar el terra que probablement va trepitjar Pompeu Fabra o Josep Carner, amics de Jaume Bofill i Mates, propietari del mas. Un cop insipirats per les anècdotes i l’entorn vam dirigir-nos al poble, i tot seguit cap a Premià.
Un cop més, la literatura i la natura s’han fusionat, o aquesta era la intenció.