Taller: “Teatre, empatia i transformació”

El passat dilluns 16 d’octubre, l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’optativa Creació Literària vam tenir l’oportunitat de participar en un taller de teatre. Aquest taller, a càrrec de la companyia NUS, vol promoure el treball teatral com a eina transformadora de la societat. Va ser una activitat diferent, curiosa i didàctica, per aprendre i raonar qüestions més enllà d’una recreació teatral. Es van treballar temes molt delicats des del respecte més exquisit, com l’ús o l’abús de poder i quines eren les seves conseqüències, tant a nivell d’amistat, de relació afectiva… Va ser una forma d’obrir els ulls, de veure-ho tot des d’un altre angle per poder comprendre la percepció social i de ser-ne conscients, ja que la societat interioritza certs prejudicis inacceptables.
Després d’aquestes escenes teatrals en què nosaltres també hi participaven, vam disposar d’una estona de debat per pensar en grup, expressar les opinions i extreure conclusions evidents i arguments raonables. La base d’aquesta activitat era sentir-se representat en les escenes quotidianes i tenir una certa empatia envers els personatges per poder identificar la realitat de la situació. Actors i alumnes van recrear escenes del dia a dia tan ben fetes que semblaven de pel·lícula o del millor teatre, realment uns autèntics dramaturgs!
Va ser una experiència única i molt recomanable que esperem que no es quedi en una anècdota i prou.
Bruna Lloret López