Presentació de “Les set caixes”

El passat dimecres, 22 de gener, l’alumnat de 4t d’ESO va assistir a la xerrada de Dory Sontheimer, autora dels llibres “Les set caixes” i “La vuitena caixa”. L’activitat s’emmarca dins del programa “Testimonis a l’aula” organitzada pel grup DEMD de Memòria històrica (Departament d’educació i Memorial democràtic). L’activitat s’ha realitzat aquesta setmana per fer-la coincidir el màxim possible amb el dia 27 de gener, Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, i forma part del nostre temari a la matèria de Ciències Socials.

Dory Sontheimer va néixer a Barcelona el 1946. Va ser educada com a catòlica i als 57 anys, un cop morts els seus progenitors, va trobar 7 caixes amagades a casa dels pares. Les caixes eren plenes de documents, classificats en carpetes. Amb l’estudi dels documents ha descobert que la seva família era jueva i que més de 40 familiars seus van morir a l’holocaust, molts en camps d’extermini.

L’alumnat de 4t va seguir atentament la xerrada i van mostrar molt d’interès amb les preguntes que van realitzar. La ponent, l’alumnat i el professorat vam quedar molt contents amb l’experiència.