Presència a la fira Open Science de Cambre

Aquest any tenim com a convidada a la Fira de Cambre a la Gina Núñez Pérez, ex-alumna de batxillerat del centre, per a presentar el seu treball de recerca “Els beneficis de la domòtica als hotels”.

Les fires de ciència són un espai on els investigadors joves i adults mostren les seves experiències al públic. L’Open Science de Cambre es va convertir en la primera fira científica oberta que se celebra a Espanya i una de les primeres d’Europa. Durant un cap de setmana, Cambre es converteix en el centre de divulgació científica d’Espanya.

L’Open Science de Cambre ha escollit un espai privilegiat al seu poble, el parc de l’església de Santa Maria de Cambre, construïda a finals del segle XII i considerada un dels millors exemples del romànic compostel·là al rural gallec .

Els protagonistes, els joves, milloren les seves habilitats de comunicació i interactivitat en diferents idiomes, les seves habilitats socials i emprenedores i, per descomptat, les seves habilitats científiques tecnològiques. L’Open Science de Cambre és una fira organitzada per i per als joves que porta en marxa des del 2018.

En definitiva, és un gran exemple del que un grup de joves aficionats a la ciència, que provenen del club de ciències de l’IES David Buján dirigits pel professor de biologia, poden fer amb l’ajuda d’una administració, en aquest cas l’Ajuntament de Cambre.