Missatge a Ràdio Premià: Dates PAU, FCT de Cicles, 3ª avaluació…

Benvolgudes famílies,

a l’espera de les instruccions concretes que el Departament d’Educació publicarà properament, i que acabaran d’orientar-nos al respecte de la represa de la 3ª avaluació, de manera no presencial, el dia 14 d’abril, la direcció del centre ha fet unes declaracions a Ràdio Premià que es poden escoltar clicant sobre l’enllaç següent:

Alhora, també hi ha espai per aportar informació sobre les proves de selectivitat i sobre la situació de la Formació en Centres de Treball (hores de pràctiques en empreses) de la FP.

Canal de Telegram de l’IPM

Telegram és un servei de missatgeria instantània utilitzat per més de 200 milions de persones arreu del món que permet que aplicacions externes puguin connectar-s’hi i fer-lo servir com a canal de difusió automàtica de notícies. Això justament és el que hem implementat des de l’IPM, el nostre propi canal de Telegram. Per subscriure-vos-hi heu de ser usuaris de l’aplicació i clicar a l’enllaç:

L’IPM a la revistes Auriga i a Laietania

Malgrat les circumstàncies tan adverses que vivim sempre s’adiu girar la mirada cap el passat i observar com la Humanitat, malgrat haver patit pandèmies terribles, sempre les ha superat. A la Grècia clàssica, durant el mandat de Pericles a Atenes, es va viure un d’aquests episodis. L’historiador Tucídides, contemporani dels fets, en va donar compte.

Aprofirem aquesta introducció per comunicar que s’ha publicat el número 101 de la revista Auriga amb unes pàgines dedicades al batxillerat filològic de l’institut Premià de Mar. També ha aparegut la revista Laietania amb un article que es titula “Emocionar-se amb el llegat romà de proximitat. Intervencions didàctiques a l’aula de clàssiques” de l’institut Premià de Mar.

A l’IPM el món clàssic és ben present!

Circular de l’EAP del Baix Maresme

Aquests dies estan sent molt complexos i per això des de l’EAP del Baix Maresme, hem creat un document per les famílies, pensant en aquells alumnes amb unes necessitats educatives especials, perquè puguin fer una ullada i sigui un recull d’idees i recursos. Sabem que cada família ja estan fent coses i que els claustres ja estan en contacte amb molts d’ells. Algunes orientacions també poden anar bé per a qualsevol altre alumne/a.

Per a qualsevol consulta s’ofereix el correu de l’EAP a8900307@xtec.cat

https://sites.google.com/view/materialelaboratperleapdelbaix/p%C3%A0gina-principal

Missatge a Ràdio Premià i lliurament de material sanitari a l’Hospital de Mataró

hem acabat la segona setmana de confinament i sabem que encara tenim pel davant molt de temps per superar aquesta etapa tan difícil. Són moments crítics, un autèntic repte per mostrar el millor de nosaltres mateixos. Malgrat els inconvenients i límits, a l’IPM intentem fer-ho bé. Aquest és el missatge transmès a través de Ràdio Premià en una entrevista emesa aquest matí. Us passem l’enllaç de la notícia amb la possibilitat d’escoltar els àudios:

http://radiopremiademar.org/alumnes-i-professorat-de-linstitut-sesforcen-a-mantenir-lactivitat-lectiva-malgrat-el-confinament-i-la-incertesa/

D’altra banda, donem compte de la cessió del material de protecció homologat que teníem al magatzem (190 mascaretes i 124 ulleres de laboratori convenientment embalades) a l’Hospital de Mataró. La gestió s’ha fet en col·laboració amb el Consorci Sanitari del Maresme.

Seguirem informant.

Bon cap de setmana (confinat!).

Enviament de butlletins de la segona avaluació

Benvolgudes famílies,

Hem hagut de donar per acabades les avaluacions on line que teníem pendents per la crisis del coronavirus. La major part de notes estan posades excepte les de religió i les de català d’alguns grups de 2n i 3r d’ESO per causes de força major. Ara hem de fer arribar els butlletins de notes a les famílies i ens cal l’ajut de tutores i tutors per poder tramitar els butlletins de cada grup. Aquests butlletins seran fitxers en format pdf que arribaran al llarg dels propers dies als comptes de correu corporatiu del centre (@ipm.cat) de cada alumne/a.

Qualsevol incidència en les qualificacions s’aclarirà més endavant.

Gràcies per la vostra comprensió i col·laboració.

Pla de centres educatius en línia

Benvolgudes famílies,

hem passat la primera setmana de confinament i tot apunta a un allargament d’aquest període. El Departament d’Educació ha fet públic un “Pla de Centres educatius en línia” per normalitzar el manteniment dels canals de comunicació telemàtica entre les comunitats educatives de tots els centres.

La flexibilització de terminis en els procediments administratius de tot tipus, quan no directament la supressió d’aquests tràmits (com ara la preinscripció), obligarà a una regulació que encara no preveu ni terminis ni mecanismes. Preguem que estigueu atents a les informacions que vagin apareixent de manera oficial.

En última instància, afegim algunes reflexions o recomanacions de caire general per a l’alumnat que els instituts hem compartit:

  • Fes-te un horari setmanal que combini franges d’activitats físiques i mentals, lúdiques i escolars, d’un màxim de dues hores cada franja.
  • El mòbil i l’ordinador ens mantenen connectats però també ens aïllen: regula’n el seu ús. El millor és reservar franges horàries amb mòbil o sense. I si jugues a l’ordinador o a la tauleta tàctil no et passis, regula’n també les estones.
  • Procura mantenir les hores d’anar a dormir i llevar-te: no vagis a dormir més tard del compte (ara durant el dia tens temps per a tot) i desperta’t a una hora raonable.
  • Esmorza, dina, berena i sopa en companyia, si pot ser. És el millor moment per compartir com estem, què farem, etc., amb els de casa.
  • El millor moment per fer les tasques escolars és al matí, després d’haver-te dutxat i esmorzat.
  • Encara que no puguis sortir de casa, vesteix-te igualment, posa’t còmode, però el pijama reserva’l per anar a dormir.
  • Queda de tant en tant amb els companys i amics per fer videotrucades regulars (pots incorporar-ho a l’horari). Si hi ha algú de qui fa dies no en saps res, envia-li un missatge, pregunta-li com està, etc. Cuidem-nos entre totes i tots.
  • Fes activitat física cada dia: és imprescindible que et mantinguis actiu. Encara que tinguis poc espai, qualsevol racó és apte per fer exercicis i estirament físic. 
  • Reserva’t una estona de lectura cada dia a l’horari. Segur que a casa tens llibres, còmics, etc., que encara no has pogut llegir.
  • No vulguis fer totes les activitats de seguida, és millor fer una mica de feina cada dia (l’estona que has previst a l’horari) però ben feta, sense córrer. Com en la resta d’activitats que fas cada dia, si t’hi poses dues hores seguides, fes una pausa o canvia d’activitat fins a la següent estona d’activitats de classe.
  • No pateixis per la nota: ningú suspendrà el curs per la feina d’aquests dies, però sí que és important mantenir el ritme, anar lliurant la feina i seguir els consells de millora que t’anirà fent el professorat.
  • Som lluny però molt a prop: en cas de dubte, sigui quin sigui, escriu al docent en qüestió, o al tutor, o a qui consideris que et pot ajudar; segur que et respondrem!

Suspensió provisional de les inscripcions a proves d’accés a Cicles

Atesa la instrucció d’aturar tots el processos administratius previstos, s’informa de la suspensió provisional de la inscripció a les proves d’accés als cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior i als ensenyaments d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà i de grau superior, així com a la prova general d’accés als ensenyaments esportius de grau mitjà i de grau superior.

Quan es determini, s’obrirà de nou la inscripció per a aquestes proves, per tal que les persones que encara no ho hagin fet puguin inscriure-s’hi. S’informarà sobre el nou calendari d’actuacions, que caldrà adequar a les circumstàncies, tan aviat com sigui possible.

Es consideren vàlides les inscripcions ja formalitzades. Les persones ja inscrites poden efectuar el pagament virtual de la taxa en el termini previst i també s’habilitarà un termini addicional per les que no puguin fer-ho ara.

Ajornades la preinscripció d’ESO i les proves de selectivitat

El Departament d’Educació ha decidit ajornar la preinscr​ipció escolar del segon cicle d’infantil, primària i secundària fins que es pugui garantir la seva realització en condicions de normalitat.

També s’ha fet públic que les proves de selectivitat s’endarreriran.

S’ampliarà la informació en la mesura que hi hagi novetats

Recomanacions per a l’atenció a l’alumnat i la cloenda de tasques pendents

Les direccions dels centres del Baix Maresme hem previst la conveniència de donar algunes pautes d’estudi i de treball domèstic mentre duri el tancament dels centres. En línies generals, els plantejaments són els de cloure les tasques pendents (deures, pràctiques, projectes, repàs) i mantenir oberts, sempre que sigui viable, els canals de comunicació amb la resta de la comunitat educativa, ja sigui via Moodle, Drive (o Classroom), etcètera. Alumnat i professorat disposen del correu corporatiu del centre.

No hi ha consignes unívoques des de la Conselleria. D’una banda, sembla que no es vulgui plantejar el treball on line per no promoure la “inequitat” entre alumnat amb facilitat d’accés a les TIC o no. D’altra, hores d’ara sembla que els calendaris d’avaluacions, cloenda del curs i selectivitat no es modificaran. Així, potser és qüestió d’anar fent amb bona voluntat i en la mesura de les possibilitats de cada moment.

Gràcies per la vostra col·laboració en aquestes circumstàncies d’excepcionalitat.

Informació sobre la FCT i la Dual en relació a l’afectació per les mesures preventives

En relació amb la Formació en Centres de Treball (FCT): D’acord amb les darreres mesures de prevenció i contenció comunicades pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, es preveu el “tancament a partir del 13 de març de totes les escoles, instituts i universitats de Catalunya”, per la qual cosa la Formació en Centres de Treball (FCT) que realitza l’alumnat dels diferents nivells i estudis professionalitzadors queda, igualment i de manera provisional, en suspens. Per tal d’abordar aquesta situació i atès que es tracta d’un “acord formatiu” establert entre les empreses i els centres docents, la Direcció General de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial establirà, per aquells estudiants que no puguin posposar i finalitzar l’estada a l’empresa completament abans de la junta d’avaluació de final del curs, una solució extraordinària per resoldre aquesta situació que es comunicarà en el seu moment.

En relació amb les estades a l’empresa en la modalitat dual: En aquesta modalitat formativa, es tracta d’un vincle laboral entre l’alumnat i les empreses, per aquest motiu les empreses i l’autoritat laboral competent determinaran, en cada cas, quines són les instruccions que ha de seguir específicament l’alumnat-aprenent per a cada lloc i centre de treball. El Departament d’Educació garanteix mitjançant els instruments idonis que disposa en la situació actual, el seguiment educatiu de l’alumnat-aprenent que cursa l’FP en la modalitat dual.

Mesures de contenció del coronavirus: suspensió de classes i activitats extraescolars fins el 27 de març

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Educació, seguint instruccions del Departament de Salut i com a mesura excepcional per contenir el coronavirus, ha pres la decisió de tancar a partir demà 13 de març de 2020 tots els centres educatius del país i, per tant, han quedat suspeses les classes en horari lectiu i les activitats extraescolars.

Aquesta mesura té prevista una durada inicial de 14 dies (fins el dia 27 de març de 2020). Prestarem atenció a les instruccions del Departament de Salut i a l’evolució de la situació.

Us recomanem que tingueu oberts canals de comunicació fluids amb el personal del centre educatiu, però és recomanable evitar aquells de tipus presencial.

També us recordem que cal que seguiu les indicacions, recomanacions i protocols que estableix el Departament de Salut pel que fa a la prevenció del virus i que podeu consultar a http://canalsalut.gencat.cat/coronavirus

El Departament d’Educació farà arribar a la direcció del centre les indicacions pertinents en relació als dubtes que puguin sorgir.

Us agraïm la vostra comprensió i col·laboració.

Visita al Cim de les Àligues

El passat dimarts 3 de març, tot l’alumnat de 1r d’ESO vam fer una sortida organitzada pel departament de Biologia i Geologia al Cim de les Àligues, per reforçar i ampliar continguts sobre les aus treballats a classe.

El Cim d’Àligues és un centre especialitzat en aus rapinyaires que es troba situat a Sant Feliu de Codines, en el qual hi viuen un centenar d’aus de 28 espècies diferents.

Vam poder gaudir d’una visita guiada a les instal·lacions que ens va permetre conèixer les característiques i peculiaritats d’aquests ocells, però sense cap dubte el que més ens va agradar va ser la sessió de vol lliure, durant la qual vam poder veure volar per sobre els nostres caps aquests magnífics ocells, davant un mirador natural amb vistes immillorables del Vallès.

Jornada de música i lletres, ajornada!

L’alumnat de Segon de Batxillerat tenia previst visitar l’Escola de Música de Premià el proper 18 de març per gaudir d’una nova Jornada de Música i Lletres: poemes recitats pels nostres alumnes i música interpretada pels de l’Escola (algun de compartit). Aquesta activitat, que busca potenciar la interrelació cultural a la nostra vila i ajudar a la creació de l’hàbit del gaudi de la música en directe, ha estat ajornada sine die com a mesura cautelar contra el risc de contagi del coronavirus.

Visita a les instal·lacions de SEAT

El passat dimarts 3 de març els alumnes de segon curs del CFGM Electromecànica de vehicles automòbils van realitzar la visita a les instal·lacions de la fabrica de vehicles automòbils SEAT de Martorell.

Aquesta sortida es del tot enriquidora pels nostres alumnes ja que poden apreciar el procés de fabricació dels nous vehicles de la marca, a més de les mesures de seguretat, ordre i neteja que es fan servir en la seva producció industrial. També serveix per treballar altres competències personals de l’alumnat.

Els alumnes de Grec van a veure Antígona

El matí del dia 6 de març, els alumnes de Grec de batxillerat de l’Institut Premià de Mar, després d’una hora i mitja de trajecte, vam arribar al XXV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí. Allà, ens vam trobar amb altres instituts d’arreu de Catalunya.

Van tenir el privilegi de gaudir de la tragèdia grega tal i com ho feien els hel·lens en la seva època, fa més de 2000 anys. En aquest cas, vam veure l’Antígona, una obra trascendent en el temps, que va ser escrita el 442 aC i representada per primera vegada un any després. Els actors del Grup KOMOS, recent arribats de València, van donar vida als diferents personatges de Sòfocles.

Aquesta obra narra la rebel·lió d’Antígona, la neboda del rei Creont. Després que els seus dos germans, Etèocles i Polinices, combatessin pel tron de Tebes i morissin en l’acte, el primer va ser enterrat honorablement i el segon va romandre sense sepultura. Antígona, basant-se en la seva moralitat, creu necessari enterrar el seu germà Polinices, oposant-se a les ordres del seu tiet. Finalment, aquest, en assabentar-se dels actes d’Antígona, la condemna a ser enterrada viva. Hemó, el fill de Creont i promès d’Antígona, suplica al seu pare que retiri la condemna, però s’hi oposa. El vell Tirèsias, també li demana clemència i, finalment, el Rei accepta. Però ja és massa tard; Antígona s’ha penjat per tal d’evitar la mort lenta que l’esperava. Després d’això, Hemó se suïcida i, la mare d’aquest, Eurídice, en assabentar-se de la mort tràgica del seu fill, també.

Malauradament, el tema d’aquesta peça segueix vigent en els nostres dies. L’autoritat mana per sobre de la voluntat del poble i, de vegades, calen persones com la nostra protagonista, que defensin la moral per sobre de les lleis imposades.

Sota el nostre punt de vista, els joves actors i actrius van representar acuradament els esdeveniments narrats a l’obra i van saber mantenir l’essència del teatre grec; el cor. Ens van fer entendre la tragèdia, amb les seves característiques, i ens van fer passar una bona estona.

Neus Gili i Paula Vázquez
Alumnes de Grec 2
Batxillerat Humanístic