Participació al llibre de relats “Un mar de Premià”

La professora M. Teresa Farreny, psicopedagoga del centre, i el professor Salva Redón, director, participen com a autors del llibre de relats col·lectiu Un mar de Premià, publicat a Quaderns de la Font del Cargol amb finançament de l’Ajuntament de Premià de Mar. L’obra és el resultat d’una iniciativa promoguda per un grup de persones vinculades al municipi i a la literatura des de diferents vessants estilístiques i experiències anteriors. Properament amplirarem la informació sobre la presentació del llibre i altres dades d’interès.

De moment, us deixem la portada i us afegim els textos de presentació del pròleg referits als relats del nostre professorat:

“De Cuzco a Premià de Mar, de M. Teresa Farreny Terrado, explora les identitats territorials i familiars i com a través de les relacions amb les persones del nostre entorn (a casa i a l’escola) anem trobant el nostre espai en el món, més enllà de límits i distàncies imposades pel nostres orígens.

El cazatempestades, de Salva Redón, aporta al llibre un relat amb tocs de narrativa negra. A partir de l’aparició d’un cadàver a la platja es desplega la trama, en el marc d’una tempesta que embolcalla tota la narració i la mateixa psicologia dels personatges.”

Entrevista a Ràdio Premià

Felicitem els nostres alumnes Marcos Martínez, Rime Chairi i Jorge Velasco, els quals, fent un forat a la seva ajustada agenda de 2n de Batxillerat, han pogut fer una magnífica entrevista a la Núria Navarro, bibliotecònoma de la Martí Roselló, a la que volem agrair el temps que ens ha dedicat a Ràdio Premià el dimecres 13 de febrer.

Alumnes d’Electromecànica verifiquen la culata d’un motor OHC

Els alumnes de 1er curs d’Electromecànica de vehicles estan en la primera fase del desmuntatge del motor tèrmic, de les practiques de taller del Mòdul 1.

Estan desmuntat i verificant la culata, entre altres tasques com el joc radial de l’arbre de lleves, el desmuntatge i esmerilat de les vàlvules o el càlcul del volum de la cambra de combustió, per obtenir analíticament el seu rendiment tèrmic teòric entre d’altres. Amb l’objectiu de ser avaluats en una de les tres Unitats Formatives (UF’s) que esta format aquest mòdul. En concret la UF2 “Verificació de motors”.

Una vegada conegudes les verificacions de la culata i representades en el dossier de practiques, passaran a la verificació del bloc motor i tren alternatiu.

Els guaites en marxa!!

El programa #aquiproubullying avança a bon ritme!

Aquí podeu comprovar com els guaites es formen amb l’objectiu de sensibilitzar-se i poder detectar qualsevol situació d’assetjament. Diferenciar-la de simples conflictes, que es poden resoldre amb el nostre servei de Mediació, és una de les nostres prioritats.

Vaga d’estudiants el 12 de febrer

Benvolgudes famílies,

El dimarts 12 de febrer el Sindicat d’Estudiants ha convocat a l’alumnat a una jornada de vaga. Aquesta és la vaga ajornada el passat 7 de febrer i ha rebut l’adhesió de bona part dels alumnes, expressada en una assemblea de delegats i delegades i ratificada en una posterior votació. Només l’alumnat de 3r i 4rt de l’ESO, més tots els grups de posobligatòria, poden exercir aquest dret. L’alumnat de 1r i 2n d’ESO no.

Els alumnes que no vinguin al centre assumiran no rebre els ensenyaments que es puguin impartir durant la seva absència.

La convocatòria coincidia amb el primer dia de les proves de competències de 4t d’ESO. El Departament d’Ensenyament ha comunicat que les corresponents a la primera jornada es traslladen al dia 14. S’ha repartit un document informatiu per a les famílies a tot l’alumnat de 4t.

Música i lletres

Un curs més els alumnes de segon de batxillerat han visitat l’Escola de Música de Premià. Poemes recitats pels nostres alumnes, i música interpretada pels alumnes de l’Escola (algun alumne el compartim) han donat contingut al recital músico-literari. Aquesta activitat busca potenciar la interrelació cultural a la nostra vila i ajudar a la creació de l’hàbit de disfrutar d’un concert de música en directe

Estada a Karlsruhe

Tot i que l’enlairament des del Prat es va fer amb una temperatura agradable i amb solet, i que el vol va ser plàcid i va durar menys del previst, en arribar a Karlsruhe feia un fred considerable. Vet aquí un avantatge: els alumnes van estar patinant a l’exterior sobre gel i es van divertir molt. Ja han fet la visita a la ciutat i han estat a la bolera. La jornada d’avui, dia 25, es reserva a la neu per fer una excursió amb raquetes.

  

Alumnes d’Electromecànica comproven la regulació dels sistemes d’il·luminació amb oscil·loscopi


Els automòbils actuals tenen una regulació de la potencia d’il·luminació per modulació d’ample de pols “PWM”, això ajuda a donar estabilitat a la lluminositat i a augmentar la duració de les làmpades del sistema.

Els alumnes de 2n curs d’Electromecànica de vehicles comencen a conèixer aquest tipus de corrent elèctrica d’alimentació dels nous sistemes d’il·luminació.

En aquesta activitat s’entrenen en l’ús del oscil·loscopi, una eina imprescindible actualment per la comprovació de senyals elèctrics.

Posen en pràctica les explicacions rebudes a les sessions teòriques i d’aquesta forma refermen els continguts i així assoleixen els objectius marcats.

Donada la gran càrrega d’equips elèctrics i electrònics que equipen els automòbils actuals és fonamental la formació en aquest camp.

Aquest tipus de pràctiques reals i sobre vehicles actuals, són un gran estímul per els alumnes s’adonen de la necessitat de disposar de coneixements i utillatges específics de comprovació.

Visita de l’escriptor Arturo Padilla a l’IPM

El novel·lista en llengües catalana i castellana Arturo Padilla de Juan, autor de dues de les obres literàries obligatòries a tercer i quart d’ESO (Supervivientes detrás de las cámaras i Nadar o morir), va visitar el nostre centre el passat dijous dia 17 de gener.

En dues xerrades, una a cada nivell, va compartir amb els nostres alumnes el procés de creació d’una novel·la, va resoldre dubtes, va comentar les obres i va respondre tota mena de preguntes sobre creació literària.

Donat que les seves novel·les tenen tant èxit entre els nostres alumnes, és molt possible que el departament de castellà les mantingui en cursos propers, per tal de despertar i incentivar el gust per la lectura en els nostres alumnes.

Alumnes d’Electromecànica substitueixen un conjunt d’embragatge


El passat mes de desembre els alumes de segon curs del CFGM Electromecànica de vehicles automòbils van realitzar l’operació de substitució d’un conjunt d’embragatge d’un vehicle, enregistrant en vídeo el desenvolupament.

Els alumnes dels dos grups del Mòdul professional 4 (Sistemes de transmissió i frenada) van participar en aquesta pràctica de la Unitat Formativa 1 (Sistemes de transmissió. Funcionament, verificació i diagnosi) on es desenvolupen els següents Resultats d’Aprenentatge:

  • Conèixer el funcionament del sistema de transmissió relacionant la ubicació i funcionalitat dels elements que el constitueixen.
  • Realitzar el manteniment dels sistemes de transmissió aplicant els procediments establerts de reparació.
  • Identificar avaries en els sistemes de transmissió relacionant-ne els símptomes i els efectes amb les causes que les produeixen.

Premi de Recerca Jove 2017

El dia 22 de desembre L’IPM va rebre el PREMI DE RECERCA JOVE 2017 pel foment de l’esperit científic del jovent. Aquest premi el reben aquells instituts que es destaquen en l’esforç de potenciar les inquietuds científiques així com la recerca entre l’alumnat, l’estimulació de la creativitat i la resolució de dificultats.

Felicitats a tots els que fan possible aquests premis, tan el professorat com a tutors i seguidors dels treballs com els mateixos protagonistes, els ALUMNES que amb el seu esforç i dedicació aconsegueixen mantenir l’esperit investigador del nostre centre en tan bon lloc.

Moltes felicitats a tots!

Visita de 1r ESO a les Mines de Gavà

El dia 18 de desembre passat els alumnes de 1r de l’ESO de l’IPM van fer una sortida pedagògica al jaciment arqueològic de les mines de Gavà. El complex arqueològic de les mines de Gavà d’època neolítica és el més antic i el més extens de tota Europa.

Els alumnes després de distribuir-se en grups van poder visitar el jaciment i experimentar en la seva pròpia pell com es treballava a les mines.

Primer de tot, van veure un documental on s’explicava com s’havia fet la troballa arqueològica. Després, l’educadora, els va explicar perquè eren importants les mines, com s’extreia el mineral de variscita, i van poder tocar les diferents reproduccions de les eines que feien servir els miners.

Feta l’activitat, van visionar una recreació de la vida a l’època neolítica, i per fi… van baixar a la mina. Tota una experiència!

També van visitar el museu, veient els estris que es feien servir en la vida quotidiana. Tots amb els seus cascs de protecció, van poder saber com eren les mines in situ, com si ells fossin part dels miners que hi treballaven.

Per acabar van fer un taller d’ornaments, creant a partir de trossos de pedrís, collarets i polseres.

Intercanvi escolar amb Karlsruhe

El dia 23 de gener tenim previst marxar a Karlsruhe amb els 17 alumnes de 1r de BAT que participen en l’intercanvi amb l’escola Friedrich List de Karlsruhe, en el marc del programa d’intercanvis del Departament de Llengües estrangeres dins de la matèria d’alemany. La data de tornada és el 30 de gener.