Premià es llegeix es va fent gran

Dissabte 15 de gener, vam presentar a la Universitat de València el projecte de 1r d’ESO, Premià es llegeix. Tot i que fa tres cursos que l’alumnat de 1r d’ESO treballa el currículum de llengua i literatura catalana a través d’aquest treball col·laboratiu i cooperatiu que té com a eix vertebrador els carrers de Premià de mar, enguany hi ha una novetat: treballem els carrers dels premianencs i premianenques il·lustres en comptes dels carrers dels literats; a més a més, formem part del projecte Apadrinem el patrimoni. Es tracta d’una iniciativa d’innovació pedagògica del Departament d’ensenyament.

Aquest curs, el projecte ha crescut amb la col·laboració d’altres matèries. Diversos companys i companyes d’altres àrees han enriquit enormement el projecte amb les seves aportacions, que es podran visualitzar a les pàgines on es recull el treball de cada grup cooperatiu. Volíem aprofitar l’avinentesa per agrair el seu suport al Joan Pons, coordinador de 1r d’ESO, i al professorat de l’equip docent: sense ells tot seria molt més complicat.

La filosofia del projecte és ben senzilla: en el nomenclàtor de Premià de Mar hi ha representats una bona colla de premianenques i premianencs i, des d’aquest punt de partida proper a l’alumnat, comencem a fixar-nos en l’espai a través de descripcions, en la figura del personatge mitjançant la recerca, en la literatura que podem llegir (hi ha algun literat)  i en la que podem generar per aglutinar-ho tot en una pàgina web. La resta d’àrees s’integra en el projecte a través d’una activitat significativa que contribueix a construir una mirada holística sobre l’entorn.

Per tancar el tema, cal agrair amb vehemència a la direcció de l’institut, a la Margalida Capellà, als companys de departament i a la Marta Cava el seu suport incondicional a aquesta iniciativa. Us deixem la presentació del proppassat dissabte.

1. J Carlos

Felicitats a l’equip educatiu que ha liderat el suport als estudiants; Però sobretot a les mateixes alumn@s que ho han fet possible. Segurament que la seva curiositat i voler saber sobre alguns il·lustres de la seva vila, ho han fet possible.. Amb ells, queda clar que obren la porta a altres joves que creuen en la seva història i no la volen perdre. No tot queda a la immediatesa de les xarxes socials. Bé per totes i tots ells!

2. Damià

Quin goig veure créixer projectes que ja eren interessants en un principi, i que com diu el títol…es van fent grans! Felicitats a tots plegats!! I a seguir creixent!!! 🙂