L’alumnat de l’Aula d’Acollida participa al projecte “Amics per carta” amb altres instituts

Prop de 70 alumnes d’aules d’acollida de diversos instituts del Baix Maresme participen al projecte Amics per carta durant el curs 2023-2024. De l’IPM són una trentena d’alumnes els que s’han sumat a la proposta.
La iniciativa promou l’intercanvi de comunicacions en diferents formats entre els alumnes de les diverses aules d’acollida participants perquè coneguin joves d’altres pobles. Els objectius del projecte passen per treballar els diferents elements de la llengua catalana (comprensió oral, comprensió lectora, expressió oral i expressió escrita), fomentar la competència digital a través de l’ús de noves tecnologies i obrir les aules d’acollida dels centres educatius cap a l’exterior.
Els centres educatius participants són els següents: lnstitut Pere Ribot de Vilassar de Mar, Institut Mediterrània del Masnou, Institut Premià de Mar, Institut d’Argentona, i Institut-Escola Santa Anna de Premià de Mar.

El projecte, que es fa entre el mes de febrer i el mes de juny, ha començat amb un primer enviament de cartes on els alumnes han explicat qui són a les seves parelles de correspondència. Durant els propers mesos s’intercanviaran més comunicacions sobre el poble on viuen, el seu país d’origen o les seves aficions. La proposta preveu la possibilitat de celebrar una trobada presencial al final perquè els alumnes es coneguin personalment.