L’alumnat d’Activitats comercials fa un taller amb l’Escola del Consum de Catalunya

Què hem consumit avui? Amb aquesta pregunta començaven els Tallers que l’Escola del Consum de Catalunya (ECC) va realitzar al nostre institut, adreçats a l’alumnat de 1r i 2n curs del cicle de grau mitjà d’Activitats Comercials. Com a futurs professionals de l’àmbit del Comerç i del Màrqueting cal que siguin, també, consumidors conscients i responsables.

Els tallers van servir per recordar quines normes té el consum i de quina manera es gestiona la protecció del consumidor a través de l’Agència Catalana del Consum, entitat de la qual penja l’ECC. Després, es van treballar de forma molt dinàmica i participativa temes tan diversos com el comerç just, i de quina manera es pot fer la distribució econòmica entre tots els professionals que intervenen en l’elaboració i distribució d’un producte tan quotidià com la xocolata. Van veure quines són generalment les motivacions de compra dels consumidors, i com les decisions de compra es prenen més amb el cor que no pas amb el cap.

Cada dia, només llevar-nos, estem consumint energia, aigua, productes d’higiene personal, connectivitat, dispositius electrònics, alimentació, transport públic… La llista és llarga! Sovint ens manca aquesta consciència de com els petits gestos quotidians tenen un impacte a escala global.

La reflexió final, compartida per l’alumnat i el professorat, va ser que la jornada va complir amb el propòsit de conscienciar de com podem prendre, com a consumidors, decisions que facin evolucionar la societat cap a una societat més justa, més equilibrada i més sostenible.

Des d’aquí volem agrair a tot l’equip de l’Escola la seva tasca.