Intercanvi a 3r d’ESO amb alumnes alemanys

La setmana del 8 al 15 de març van venir alumnes alemanys, procedents del centre Marie-Curie-Gymnasium Kirchzarten, al nostre poble a fer un intercanvi. Vam fer moltes activitats i a les tardes vam estar quedant entre tots.

El dia 8 vam anar a buscar-los a l’institut i van arribar al voltant de les 20:30/21:00 h, després vam anar a les nostres cases a sopar. No vam poder fer gaires coses perquè van arribar amb retard.

The day after the exchange students arrived, they all came to visit the highschool and our students showed them their classrooms. Later on we all went to the beach. We went sailing, we played volleyball, we windsurfed in the sand… It rained a little bit but we all had a really great time! Afterwards, the German students went home with their Spanish partners to have lunch and spend the afternoon together. In the evening, both German and Spanish students met and went to the beach again. We all had dinner together while watching the Freiburg vs Juventus football match. What an eventful day!

El cap de setmana també vam quedar tots junts, però algunes persones feien activitats amb la família o anaven a comprar a Barcelona. Però diumenge a la tarda també vam quedar tots a la platja.

El dia 13 els de Premià vam fer classe normal, però els d’Alemanya van anar a Barcelona. Van anar a passeig de Gràcia fins a la Sagrada Família. En la Sagrada Família van tenir una visita guiada d’1 hora i 30 minuts. Van dinar en el Palau Reial. A la tarda, després d’anar-los a buscar, també vam quedar tots a la platja.

El dijous vam anar a visitar Girona i Besalú. En primer lloc vam anar a Girona, on vam visitar tots els racons i monuments més emblemàtics de la ciutat de la mà d’un guia, i vam tenir temps de visitar durant una estona la ciutat per compte propi. A continuació vam anar a Besalú, on vam ser lliures de visitar el que volguéssim i vam dinar. Després d’això vam tornar a Premià. Va ser molt divertit.

El dia següent vam anar a l’institut, on ens van deixar una estona per a parlar i dir adéu als nostres companys, que havien d’anar-se’n. Va ser molt trist, però, els tornarem a veure al maig. A més ens parlem per missatges.

Ha estat una gran setmana, en la que hem viscut molts moments que recordarem. Ha sigut una experiència meravellosa increïble.

Jan, Esther i Ona