Un grup d’alumnes de segon cicle de l’ESO de l’institut participa al concurs matemàtic “Problemes a l’esprint” de 2019

L’11 de desembre de 2019, un grup de vint alumnes del segon cicle de l’ESO de l’Institut Josep Vallverdú va participar a l’edició de 2019 del concurs matemàtic “Problemes a l’esprint”, una actviitat col·laborativa de resolució de problemes en línia que organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.

A iniciativa del departament de Matemàtiques del centre, l’alumnat participant en el concurs es va dividir en dos grups, format cadascun d’ells per cinc alumnes de 3r d’ESO i cinc de 4t que van treballar en la resolució dels problemes des de la biblioteca de l’institut.

Els dos grups de representants del nostre centre van haver d’afrontar diversos problemes, plantejats en un ordre determinat i encadenats entre ells, de tal manera que el resultat d’un problema pot ser utilitzat per resoldre’n un de posterior. Durant les tres darreres hores de classe, els dos grups van treballar per resoldre’ls aconseguint finalment fer-ho després d’un intens treball cooperatiu.