Els alumnes de 2n de batxillerat del centre participen en una sortida cultural a Lleida que combina llibres, art, teatre i motor

Els alumnes, al teatre de l'escola Maristes, a punt per assistir a la representació de "Terra Baixa"El dimarts dia 14 de novembre de 2017, els alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú van fer una sortida cultural a Lleida organitzada pel seminari de Català del centre. A les 10 del matí van arribar a l’Institut d’Estudis Ilerdencs per fer una visita guiada a la seva biblioteca hemeroteca. Allí els alumnes van poder gaudir de l’explicació de la bibliotecària i dels documents com ara pergamins, incunables, gravats i altres materials que ens va mostrar. La visita va ser molt interessant perquè hi ha recollides totes les publicacions, periòdiques o no,  fetes a Lleida.

A continuació van visitar al Caixafòrum l’exposició “Pintura flamenca i holandesa, als museus de Ginebra”, i tot i que no era guiada, va ser molt enriquidor gaudir dels panells informatius que acompanyaven els magnífics quadres de retrats, paisatges, natures mortes… Al teatre Maristes Montserrat van assistir a la representació teatral basada en el llibre Terra Baixa d’Àngel Guimerà, obra de lectura obligatòria aquest curs a 2n de batxillerat. Tot i que era una adaptació bastant actual quant a la posada en escena, va ser molt fàcil de seguir fins i tot per a aquells que encara no s’havien llegit el llibre.

Encara abans de tornar a les Borges Blanques, vanvisitar el curiós museu de l’automoció Roda-Roda als Camps Elisis de Lleida. En aquesta exposició, els alumnes que més van aprofitar l’estona foren els alumnes del batxillerat tecnològic perquè, a més, van poder observar en directe el funcionament d’un motor.

Si voleu reviure alguns dels millors moments d’aquesta sortida podeu fer-ho visitant la següent galeria fotogràfica.