Un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú participa a l’edició de 2018 del concurs matemàtic “Problemes a l’esprint”

El 13 de desembre de 2018, un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú format per Ferran Casa, Clàudia Caselles, Alba Mateu i Edgar Sans, de 3r d’ESO, i Ilyas Lharchaoui, Anna Miquel, Xavier Rosinach, Iván Sánchez, Ramon Segarra i Albert Torrent, de 4t, van formar un grup internivells que va participar al concurs matemàtic ” Problemes a l’esprint” en la seva edició de 2018.

Problemes a l’esprint és una activitat colaborativa de resolució de problemes en línia adreçada a equips de centre organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques.

L’equip es va dividir en dos subgrups formats cadascun  per tres alumnes de 4ti dos de 3r. Els problemes s’han de fer en un determinat ordre i  estan encadenats, això vol dir que el resultat d’un problema pot ser usat com a dada per a resoldre  un altre problema posterior.  Els dos subgrups van començar després del pati a treballar al departament de matemàtiques. Un subgrup va començar resolent els 4 problemes de ” la branca de l’olivera” i l’altre subgrup els 4 problemes de “la branca de la pau”. Donat que l’activitat és colaborativa podien en tot moment barrejar-se i ajudar-se. Després d’enviar correctament les respostes dels problemes de les dues branques, tot el grup va treballar per a resoldre els dos reptes finals.

Finalment van aconseguir resoldre els deu problemes correctament, moment que podeu veure en la fotografia que il·lustra aquest article. Un fet que els fa mereixedors d’una sincera felicitació.