Petjada de carboni de l’institut

Des de l’optativa de 1r d’ESO VerdCelOna hem participat a la microxarxa “Actuem pel clima” durant el primer i segon trimestre per empoderar-nos en la lluita contra el canvi climàtic i avançar cap al desenvolupament sostenible i la neutralitat d’emissions. Juntament amb 6 instituts més de Barcelona hem anat seguint els passos necessaris per arribar a calcular la petjada de carboni del centre. En aquesta infografia podeu veure els nostres resultats:

No hauríem pogut fer aquests càlculs de no haver estat per les coordinadores del projecte, la Laia Peyrí i la Raquel Saumell, que ens van fer una visita a l’institut per resoldre dubtes. De la seva visita al centre podeu veure l’article que han realitzat, on ens trobareu a la pàgina 5: 

 

 

Trobada amb l’autor de “El delegat” 1r ESO

Els alumnes de 1r d’ESO van tenir l’oportunitat de conèixer l’Ignasi Garcia Barba, l’autor de “El delegat” . Van poder preguntar-li pel procés de creació d’aquesta obra teatral que té com tema principal l’assetjament escolar, així com altres curiositats.

Certamen de lectura en veu alta

El passat 21 de març els alumnes de l’ESO de l’Infanta van participar al Certamen de lectura en veu alta.
En la categoria de timoners va participar Sofia Oviedo de 1r . En la corsaris , Sandra Serra i en la de tropa de corsaris , la Laura Furriol, la Sofia Bereza i l’Arnau Gómez.

 

 

Sortida Sant Lluc 1r i 2n Batx

Com cada any l’alumnat de 1r i 2n de la matèria de dibuix artístic de la modalitat d’arts ha anat al cercle artístic de Sant Lluc a fer dibuix de model. Temps de qualitat dibuixant per insistir en allò treballat, connectar mà i mirada i prendre consciència dels vicis apresos que potser cal modificar. 

Volum 1r Batx

L’alumnat de la matèria de Volum de 1r de Batxillerat d’Arts hem creat un projecte grupal, iniciat amb l’estudi del pas del pla al volum. El relleu va introduir-nos en la tècnica del gravat. El nostre treball es basa en la natura, en la fusta, i sobretot en els arbres, que han estat la nostra principal inspiració per portar a terme l´obra, l’artista de referència: Bryan Nash Gill. Cadascú va escriure un breu text poètic. Per tal de concloure amb aquest projecte, finalment vam decidir fer un llibre objecte per poder guardar les estampes. Agrupant-nos per afinitat d’idees vam acabar d’elaborar tres propostes finals. Un dels condicionants era utilitzar només fusta o materials derivats amb la pretensió d’emfatitzar la figura de l’arbre…

 

Esquiada 4t ESO

Els dies 8, 9 i 10 de març l’alumnat de 4t d’ESO de l’Infanta va realitzar les colònies d’esquí i/o snowboard a l’estació de Masella. Els alumnes van gaudir de 3 dies amb cinc hores diàries de classe de l’especialitat escollida, separats segons nivells d’aprenentatge. La primera tarda, dutxa, descans, passeig per Bellver de Cerdanya i bon menjar a l’hotel. La segona tarda, a més a més vam fer una visita a Puigcerdà i a la nit un bingo musical i karaoke amb els que tothom va gaudir molt! Monitors i alumnes van treballar de valent, de manera que el darrer dia van poder posar en pràctica tots els coneixements i habilitats adquirides  pujant a les pistes de màxim nivell segons les possibilitats de cadascú. Bon temps, molta il·lusió i millor comportament. Moltes Felicitats !!!

 

Fes! Cultura i valors ètics 4t ESO

El 22 de febrer es va celebrar a l’Auditori de Sant Martí la 6ª edició de Cinema i Drets humans. Un Aprenentatge i servei comunitari organitzat enguany pels alumnes de 4 A ESO a Cultura i valors ètics i amb la col·laboració de Connectats Cooperativa. Hi van assistir l’alumnat i el professorat de 4ESO i de 1r de Batxillerat.

Matemàtiques 1r i 2n Batx

El dijous 16 de març alguns alumnes de primer i segon de Batxillerat han participat a la 28a edició de la Prova Cangur, una competició de reptes matemàtics que s’organitza a més de 30 països.
Hem anat a la  Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC i després d’estar una bona estona resolent problemes matemàtics hem pogut gaudir d’un bon esmorzar i conèixer de més a prop l’entorn universitari.

Sortida al MACBA 1r i 2n Batx

Sortida al MACBA, amb alumnat d’Història de l’Art de 2n de batxillerat  (B2M7B2L) i alumnat de l’optativa Projecte de Comissariat d’Exposicions, de 1r de batxillerat /Artístic.

L’objectiu ha estat apropar-nos a l’art més contemporani, visitant un dels equipaments més destacats de la nostra ciutat, el MACBA. Els alumnes han pogut veure, reflexionar i interactuar amb creacions d’artistes  actuals i han  culminat la visita amb una creació pròpia i col·lectiva sobre la seva vivència al museu.

Petjada de carboni de l’institut

L’alumnat de l’optativa Verd-Cel-Ona de 1r d’ESO ha calculat la petjada de carboni de  l’institut. Aquest càlcul ha estat possible gràcies a l’eina oferida per Escoles + Sostenibles. Les creadores de l’eina, la Laia Peyrí i la Raquel Saumell ens han visitat i els hi hem explicat com ho hem fet.
L’eina per calcular la petjada de carboni de l’institut ens ha servit per:
– quantificar les emissions GEH que generem, i
– extreure conclusions per reduir aquestes emissions.
Coincidint amb la setmana de les emissions i la mobilitat, aviat us comunicarem les nostres conclusions!

Xerrada Gemma Marfany 1r i 2n Batx

L’alumnat de 1r de batxillerat i de 2n de l’itinerari científic van tenir el plaer d’escoltar la xerrada de la Gemma Marfany Nadal, catedràtica de Genètica i delegada del rector per a la divulgació científica de la Universitat de Barcelona.
 
Humans 2.0. 
Moltes pel·lícules de ciència ficció ens presenten un món distòpic on es pot dissenyar genèticament els humans per a que compleixin unes funcions de forma òptima. Avui dia ja tenim a l’abast tècniques d’edició genètica que permeten modificacions genètiques a la carta en qualsevol organisme, també en humans, com ara mitjançant l’edició genètica pel sistema CRISPR.
La Gemma ens va explicar com funcionaven aquestes eines i el futur de la seva aplicació a la societat. En acabar la xerrada, vam poder establir una conversa més distesa amb ella, on l’alumnat va preguntar tots els dubtes que durant la xerrada van sorgir, i també preguntes que hem anat treballant en assignatures com Biologia o Reptes científics.

#100tífiques 1r ESO

Per celebrar el dia de la Dona Científica l’alumnat de 1r d’ESO van assistir a unes xerrades organitzades des de  #100tífiques.
Cliqueu la foto i tindreu l’explicació que n’han fet els propis alumnes

 

Les escoles ens visiten

Les escoles adscrites ens visiten

L’alumnat ha pogut fer les preguntes i resoldre els dubtes que tenen. També han vist diversos espais com els laboratoris, Robòtica i fins i tot participar amb els de 3r en un ball improvisat.

ESCOLA LA CAIXA ESCOLA LA CAIXA ESCOLA BAC DE RODA ESCOLA BAC DE RODA
ESCOLA LA PALMERA ESCOLA LA PALMERA ESCOLA ELS HORTS ESCOLA L’ARC DE SANT MARTÍ
 

ESCOLA CATALÒNIA ESCOLA CATALÒNIA ESCOLA LA PAU  ESCOLA ELS PORXOS
ESCOLA BRASIL
 

 

Marató per a l’Emergència Climàtica 2023

Hem estat seleccionats com a un dels centres de Catalunya per portar a terme la Marató per a l’Emergència Climàtica 2023! 

I què és la Marató?

És una campanya de sensibilització i de bones pràctiques pel que fa a l’ús i el consum d’energia i aigua que porten a terme diversos edificis municipals durant quatre setmanes, i que destina l’estalvi econòmic que s’hagi aconseguit en aquest període a projectes per a donar resposta a l’emergència climàtica.

Durant tot el mes de febrer farem actuacions per reduir els nostres consums, els visibilitzem i transmetem el missatge que cal actuar. Des de l’optativa Verd-Cel-Ona, setmanalment fem un control dels consums d’aigua, electricitat i gas natural per calcular les emissions de CO2 associades, amb l’objectiu de rebaixar els consums respecte al període de referència.

Comencem!!!

Jornada de Química Interactiva a la UAB 1r i 2n Batx

El passat 23 de Gener, els i les alumnes de 2n i 1r de Batxillerat van  assistir a la Universitat Autònoma de Barcelona per realitzar la “Jornada de Química Interactiva” 

Durant un matí, els i les alumnes del IES Infanta Isabel d’Aragó van entrar en contacte amb els laboratoris de la UAB, i  van realitzar una mica de química computacional, així com algunes pràctiques de laboratori.

Va  estar enriquidor i divertit i l’alumnat n’ha preparat una presentació i una valoració