Xerrada Gemma Marfany 1r i 2n Batx

L’alumnat de 1r de batxillerat i de 2n de l’itinerari científic van tenir el plaer d’escoltar la xerrada de la Gemma Marfany Nadal, catedràtica de Genètica i delegada del rector per a la divulgació científica de la Universitat de Barcelona.

Humans 2.0.
Moltes pel·lícules de ciència ficció ens presenten un món distòpic on es pot dissenyar genèticament els humans per a que compleixin unes funcions de forma òptima. Avui dia ja tenim a l’abast tècniques d’edició genètica que permeten modificacions genètiques a la carta en qualsevol organisme, també en humans, com ara mitjançant l’edició genètica pel sistema CRISPR.
La Gemma ens va explicar com funcionaven aquestes eines i el futur de la seva aplicació a la societat. En acabar la xerrada, vam poder establir una conversa més distesa amb ella, on l’alumnat va preguntar tots els dubtes que durant la xerrada van sorgir, i també preguntes que hem anat treballant en assignatures com Biologia o Reptes científics.