Assignació de places – CFGS

Si un centre ofereix un mateix nivell d’un cicle formatiu en torn de matí i en torn de tarda, l’oferta, les peticions i l’admissió es fan tenint en compte el torn.

Les places s’assignen d’acord amb les vies d’accés següents, tenint en compte que si per alguna de les vies d’accés no s’ocupen totes les places reservades que corresponen, les vacants es reparteixen per la resta de les vies de forma proporcional:

• Per als alumnes que hi accedeixen per la via del batxillerat i del títol tècnic/a de formació professional es fa una reserva de places del 80 %: d’aquestes, el 55 % són per a les persones que al·leguen el batxillerat i, el 45 %, per a les que accedeixen amb el títol de tècnic/a de formació professional. Són prioritàries les sol·licituds de les persones que han acabat (o acabaran) els estudis els cursos 2021-2022, 2022-2023 i 2023-2024, respecte de les persones que els han acabat en cursos anteriors.
  • Una vegada s’ordenen les sol·licituds en funció del curs en què s’han finalitzat els estudis, per a les sol·licituds que al·leguen el batxillerat, tenen prioritat els alumnes que han cursat les modalitats de batxillerat prioritàries per al cicle demanat en la petició corresponent, o el COU amb una opció equivalent a una de les modalitats prioritàries.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via de la prova d’accés, que tenen l’exempció total d’aquesta prova o han superat el curs de formació preparatori per accedir a un cicle formatiu de grau superior, es fa una reserva de places del 15 %. Per aquesta via també accedeixen les persones que tenen un títol de tècnic/a d’arts plàstiques i disseny, els que han aprovat les provés d’accés a la universitat, així com els graduats universitaris i la resta que han obtingut titulacions i cerficats declarats equivalents a l’efecte d’accedir a un cicle de formació professional de grau superior.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via del títol de tècnic/a superior de formació professional es reserva un 5 % de les places. Les sol·licituds s’ordenen segons la qualificació mitjana de l’estudi al·legat.
  • Per als alumnes que accedeixen per la via del certificat de professionalitat, s’assignen fins a un 5 % de l’oferta de places. Per aquesta via accedeixen els alumnes que han obtingut un o diversos certificats de professionalitat integrats en el cicle formatiu a què es demana accedir. Aquestes assignacions no ocupen places de l’oferta ordinària, ja que els alumnes es matriculen parcialment als mòduls professionals que els manquin per obtenir el títol de tècnic/a superior.

Les peticions s’ordenen, dins de cada via, en primer lloc, d’acord amb els criteris de prioritat i la puntuació obtinguda dels estudis, del curs, del certificat de professionalitat o de la prova d’accés i, en segon lloc, d’acord amb l’ordre de petició de les places establert a la sol·licitud.

Si no s’obté o s’acredita la qualificació acreditativa dins els terminis establerts, la sol·licitud no s’assigna.

Per als alumnes que accedeixen per la via del batxillerat i del títol de tècnic/a de formació professional, la qualificació mitjana obtinguda en els estudis realitzats es multiplica per 1,7, en els casos en què la modalitat de batxillerat cursada o la família professional del títol de tècnic/a assolit sigui preferent per a l’accés al títol de tècnic/a superior de formació professional demanat, en virtut de la taula de modalitats preferents de batxillerat o la taula d’afinitats de les famílies professionals, respectivament, ambdues publicades a la web del Departament d’Educació.

Les sol·licituds que al·leguen la situació de discapacitat, si no s’assignen a les places reservades, s’intenten assignar en l’ordre que els correspon a la resta de places.

• Es fan dos processos d’assignació. Després de la primera assignació, les persones que hagin obtingut una plaça coincident amb la seva primera petició han de formalitzar la matrícula en el període establert. En cas que no es matriculin, queden excloses del procés.
  • La segona assignació es fa seguint els mateixos criteris d’ordenació, però s’hi inclouen també les places assignades en primera petició de la primera assignació no matriculades.

Modalitats prioritàries per la via del batxillerat:

CFGS LOGSE LOE
DIRECCIÓ DE CUINA Ciències de la naturalesa i de la salut

Ciències i Tecnologia

DIRECCIÓ EN SERVEIS DE RESTAURACIÓ
AGÈNCIES DE VIATGES, GESTIÓ D’ESDEVENIMENTS I CREUERS Humanitats i ciències socials
GESTIÓ D’ ALLOTJAMENTS TURÍSTICS Humanitats i ciències socials

Seguretat i medi ambient B i C
Serveis socioculturals a la comunitat B i C
Tèxtil, confecció i pell A
Transport i manteniment de vehicles A
Vidre i ceràmica A