Mobilitat Internacional

Logotip Erasmus+ i del centre EHTBDes de 2014  l’Ins EHTB posa en marxa a través de les convocatòries anuals que proporciona el SEPIE les beques Erasmus+ amb una ajuda econòmica per l’alumnat de formació professional, perquè facin pràctiques en empreses d’altres països de la UE.

Teníem atorgada la carta ECHE per a GS (Erasmus+ Charter for Higher Education 2021 – 2027)  amb l’objectiu de poder participar en el programa ERASMUS + i així  oferir beques a l’alumnat de GS.

Des del 2021 tenim;

• Atorgada la CARTA ECHE per a GS “ERASMUS CHARTER FOR HIGHER EDUCATION 2021-2027” amb el número 101012273 — INSEHTB per seguir oferint beques a l’alumnat de GS.

La convocatòria també inclou accions de mobilitat per a personal/ professorat de Formació Professional. STT  Staff mobility for training

• L’Acreditació Erasmus+ (KA121 VET) per al període 2021‐2027, corresponent a la Convocatòria d’Acreditació Erasmus en els àmbits de l’educació d’adults, l’educació i la formació professionals i l’educació escolar, per seguir oferint beques a l’alumnat de GM.

L’acreditació també inclou accions de mobilitat per a personal/ professorat de Formació Professional STA – Staff training abroad .

Amb l’objectiu de promoure i facilitar la mobilitat dels alumnes d’FP, el Centre desplega el seu pla d’acció en projectes internacionals i la coordinació de mobilitat del Centre prepara, gestiona i fa el seguiment dels projectes per alumnat i professorat del Centre.

Per  contactar: mobilitat.internacional@insehtb.cat

Portem a terme diverses accions per millorar el nostre projecte d’internacionalització:

1. Beques Erasmus+ K131 HED gestionades pel nostre Centre. Els beneficiaris són els estudiants de segon curs i graduats majors d’edat dels cicles formatius de Grau Superior que s’imparteixen a l’institut. Durada de l’estada: 2 mesos de pràctiques a una empresa dels nostres països socis: França, Itàlia, Alemanya, Irlanda, Noruega i Portugal.

2. Beques Erasmus+ KA2 gestionades pel nostre Centre INTEGRACIÓN DE CONOCIMIENTOS Y PRÁCTICAS DEL SECTOR ALIMENTARIO EN UNA DIMENSIÓN EUROPEA. Els beneficiaris son els estudiants majors d’edat dels cicles formatius de Grau Mitjà d’Elaboració de Productes Alimentaris i de Forneria, Pastisseria i Confiteria. Durada: 12 dies a Lyon (França)+ 2 dies de viatge.

3. Beques Erasmus + KA 121 VET. Els beneficiaris són l’alumnat de GM d’Hoteleria dels cicles formatius de Grau Mitjà de CFGM Cuina i Gastronomia, CFGM de Forneria, Pastisseria i Confiteria i CFGM Serveis en Restauració amb una durada de pràctiques de trenta dies a les destinacions de França (Lyon), Portugal (Sétubal) i Itàlia (Turin).

4. Beques Erasmus+ KA2+ MORE FOR EUROPE (2018-2020) amb reconeixement acadèmic. S’adreça a l’alumnat de segon curs del CFGM d’Hoteleria (CFGM Cuina i Gastronomia i CFGM Serveis en Restauració).  La mobilitat té lloc durant el curs escolar i té una durada de màxim vuit setmanes distribuïdes de la següent manera: dues setmanes de formació en el centre d’acollida  i la resta realitzant pràctiques en una empresa del país soci (Marsella, Mondovi, Setubal).

5. Beques Erasmus+ KA121 / KA131 (STT Staff mobility for training). Adreçades al personal i professorat del Centre Període d’observació (Job shadowing) de cinc dies + 2 de viatge.

6. Beques Erasmus+ KA171 HED. Mobilitat d’Educació Superior entre països del programa i associats. El beneficiari serà professorat de l’institut.

7. El nostre Centre està associat al Consorci Erasmus per a pràctiques en empreses, coordinat per la Fundació BCN Formació Professional a través de la Xarxa FP. Aquest consorci proposa i desenvolupa diferents Projectes de mobilitat i formació pràctica a empreses de les nostres famílies per a alumnat de grau mitjà i grau superior tant per estudiants com per a graduats. Des del curs 2021/22 també participem amb mobilitats pel nostre alumnat de PFI d’Hoteleria al projecte de la Xarxa FP de Fundació BCN:  Formación Profesional Básica: Prácticas profesionales en Europa. Consisteix en estades formatives de dues setmanes durant el mes de maig a Lisboa i Toulousse. Des del curs 2021/22 la unitat de Serveis de Programes de Qualificació i Iniciació Professional organitzen ESTADA FORMATIVA D’ALUMNES DEL PFI, adreçades al nostre alumnat  del PFI hoteleria i turisme. Consisteix en estades formatives de dues setmanes durant el mes de maig/juny  a Itàlia.

Los proyectos Erasmus+ KA121 VET, KA131 HED, KA171 HED y KA2 han sido financiados con el apoyo de la Unión Europea y gestionados por el SEPIE.

Declaració de la política Erasmus de l’INS Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona

Veure la carta Erasmus Charter for Higher Education 2021-2027