Xarxa FP

Consorci ERASMUS+ Educació Superior: Projecte BCN-Europa

Consorci ERASMUS+ Formació Professional Grau Mitjà: Projecte IVET in Europe

INFORMACIÓ GENERAL

L’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, participa en dos projectes Erasmus+ coordinats per la Fundació BCN Formació Professional. Aquests projectes atorguen al nostre centre un nombre de beques Erasmus+ que són gestionades directament per la Fundació. Aquestes beques estan destinades a ESTUDIANTS i GRADUATS dels CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR I GRAU MITJÀ. La selecció dels alumnes es fa en el nostre centre amb els mateixos criteris que la resta d’alumnes interessats en les beques Erasmus+ de pràctiques i les ciutats on es realitzen les estades formatives són les ciutats de l’Associació Xarxa FP.

1. Consorci ERASMUS+ Educació Superior: PROJECTE BCN – EUROPA

OBJECTIU

Fomentar que els estudiants i graduats dels cicles formatius de grau superior puguin dur a terme part de la formació en centres de treball (FCT) en empreses o institucions dels diferents països de la Unió Europea.

BENEFICIARIS

• Estudiants i graduats dels cicles formatius de grau superior dels centres socis del Consorci Erasmus.
  • Estudiants majors de 18 anys.
  • Estudiants amb bon nivell en alguna llengua estrangera (mínim B1).

QUI I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

• Mateix procés que per ERASMUS + (EHTB)
  • Omplir Fitxa d’inscripció dels estudiants
  • Els alumnes interessats faran una entrevista a EHTB i lliuraran el seu CV Europass en llengua estrangera.
  • Els alumnes seleccionats pel centre duran a terme una entrevista personal a la Fundació BCN Formació Professional, lliuraran el seu CV Europass i la seva carta de presentació en llengua estrangera.

Cap beca podrà ser atorgada sense l’entrevista prèvia.

1. L’elecció dels participants es realitzarà seguint els criteris de mèrit acadèmic (10 punts), competència lingüística (20 punts) i competències personals   (10 punts).

CALENDARI I PROCÉS

Les estades Erasmus es realitzen en dos períodes diferenciats:

• Del maig al juny (estudiants d’FCT)
  • De l’octubre al novembre (estudiants graduats)

xarxa fp -calendari 1

1. BEQUES ERASMUS+: A través de la Xarxa BCN FP (ERASMUS +) GRAU MITJÀ

Consorci ERASMUS+ (Formació Professional): IVET in Europe

OBJECTIU

Fomentar que els acabats de graduar en els cicles formatius de grau mitjà puguin adquirir una major i més diversa experiència professional a través de pràctiques en empreses dels diferents països de la Unió Europea.

BENEFICIARIS

• Acabats de graduar en els cicles formatius de grau mitjà dels centres socis del projecte.
  • Graduats majors de 18 anys.
  • Graduats amb bon nivell en alguna llengua estrangera (mínim B1)

QUÈ I COM ES FARÀ LA SELECCIÓ

• Mateix procés que per ERASMUS + (EHTB)
  • Omplir Fitxa d’inscripció dels estudiants
  • Els alumnes interessats portaran a cap una entrevista a EHTB i lliuraran el seu CV Europass en llengua estrangera.
  • Els alumnes seleccionats pel centre faran una entrevista personal a la Fundació BCN Formació Professional, lliuraran el seu CV Europass i la seva carta de presentació en llengua estrangera.

Cap beca podrà ser atorgada sense l’entrevista prèvia.

• L’elecció dels participants es farà seguint els criteris de mèrit acadèmic (10 punts), competència lingüística (20 punts) i competències personals   (10 punts).
  • Els estudiants hauran de dur a terme un curs d’idiomes en línia previ a l’estada formativa.

CALENDARI I PROCÉS

Les estades Erasmus es realitzen en dos períodes diferenciats:

•  De l’octubre al novembre
  • Del gener al març

xarxa fp -calendari 2

Per a més informació: http://www.fundaciobcnfp.cat/index.php/es/

Formació Professional Bàsica, pràctiques professionals a Europa: PFI Hoteleria.

Des del curs 2021/22  participem amb mobilitats pel nostre alumnat de PFI d’Hoteleria al projecte de la Xarxa FP de Fundació BCN: Formación Profesional Básica : Prácticas profesionales en Europa.

Projecte de mobilitat de pràctiques laborals en grup per a estudiants d’FP Bàsica.

15 dies de mobilitat a Munic, Lisboa o Tolosa.

3  estudiants de Formació Professional Bàsica (PFI) per centre.

2 acompanyants per destí (Xarxa FP + professor de centre) durant tota l’estada.

Objectius del projecte:

O1. Facilitar desenvolupament competencial dels estudiants.

O2. Facilitar desenvolupament de competències lingüístiques dels estudiants.

O3. Potenciar sentiment de pertinença a la UE entre els estudiants.

O4. Reforçar autoestima i motivació dels estudiants per a fomentar la seva transició cap a l’FP Inicial.

O5. Acompanyar als estudiants en la presa de decisions respecte a la seva trajectòria educativa/professional.

O6. Empoderar als centres perquè comencin a desenvolupar els seus propis projectes de mobilitat d’FP Bàsica.

O7. Reforçar capacitats de gestió i cooperació transfronterera dels centres.

O8. Reforçar partenariat de Xarxa FP.

Gestió projecte:

Beca estudiants (2 pagaments): 838 € manutenció + transporti (180-275 € segons destí).

Beca acompanyant (1 pagament): 1.529 € manutenció + transporti (180-275 € segons destí).

Xarxa FP gestiona allotjament + viatge + activitats culturals.

Centres donen suport en la preparació lingüística i la gestió de documents

Calendari previ a la mobilitat:

• Fase de difusió, captació i selecció de participants: Fins al 20 de desembre
  • Fase de preparació (sessions informatives, tallers interculturals i preparació lingüística): De gener a abril
  • Fase de mobilitat: Maig

Requisits de selecció:

Tenir l’autonomia suficient per a participar en un projecte de mobilitat.

• Criteris de selecció:
  • Motivació.
  • Nivell d’idiomes.
  • Adequació dels objectius del projecte a la trajectòria vital/educativa.
  • Factors de risc d’exclusió social.
  • Entrevista.