Instal·lacions

Amb la inauguració oficial del Centre per part del President de la Generalitat al novembre del 2008, es tanca l’important procés d’ampliació i de reforma que va suposar la transformació de l’antic IES Meridiana en l’actual Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona. La finalitat d’aquest procés va ser l’adaptació dels nostres espais als nous Cicles Formatius de la família d’Hoteleria i Turisme que impartim des del curs 2007-2008. Us presentem unes fotografies que il·lustren els diferents espais i instal·lacions de les que disposa el nostre Centre.

Hall d’entrada

El Hall d’entrada és caracteritza per la seva lluminositat. La llum, amb la instal·lació de nombroses vitrines, és una de les característiques que defineixen l’arquitectura de les noves instal·lacions del Centre.

Sala d’actes

El Saló d’actes o Sala de Graus, amb una capacitat per a unes 150 persones i equipada amb modernes instal·lacions audiovisuals, és el lloc on es fa la presentació i comiat de cada curs. També s’organitzen actes institucionals del Departament d’Educació i altres entitats.

Sala de demostracions

Aquesta sala serveix d’escenari de classes pràctiques i de demostracions gastronòmiques per part de professionals del sector.

Restaurants i Bar

Les aules restaurant són els espais on l’alumnat dels Cicles Formatius d’Hoteleria realitza les seves classes pràctiques. El Centre disposa de tres restaurants separats per murs corredissos que permeten separar o comunicar els espais. Dos d’aquests restaurants estan oberts al públic extern al Centre.

El restaurant pedagògic, és on és serveixen els plats més elaborats de les nostres cuines. És un restaurant a la carta i està obert a tothom. És serveixen únicament dinars durant el curs acadèmic.

El restaurant de menú també obre les seves portes al públic extern al Centre. Es serveixen únicament dinars i com be diu el seu nom és un restaurant de menú.

Cuina – Forneria, pastisseria i confiteria

L’aula de pastisseria és l’espai on es fan les classes pràctiques ja sigui de pastisseria i confiteria com d’obrador de forneria. Està formada per dues àrees: la zona de pastisseria freda i calenta.

Les cuines ocupen una gran superfície. Aquest espai està organitzat en diferents espais:

• L’àrea de preelaboració d’aliments és on es tallen i es preparen els aliments que constituiran els plats dels restaurant. Hi ha un àrea per cada tipus d’aliments: peixos, carns i verdures.
  • L’àrea de cuina pedagògica és el lloc on cada alumne té els seus fogons i tot el necessari per a la elaboració dels plats.
  • L’àrea de cuina d’aplicació funciona com la cuina d’un restaurant, una sola cuina on es treballa en equip.
  • L’àrea de pastisseria és on realitzen els postres del restaurant.

Habitació d’hotel i bugaderia

L’aula bugaderia, lligada a l’aula anterior és l’espai on es fan pràctiques de rentat i planxat de la roba dels restaurants del Centre i s’apren a la preparació d’una habitació d’hotel.