Calendari – CFGS

Abans de la preinscripció

Abril de 2024: jornades de portes obertes i xerrades informatives als centres

Aquestes trobades virtuals, són molt interessants, perquè permeten conèixer de prop les característiques de cada centre i la seva oferta educativa. També són una oportunitat per plantejar preguntes i resoldre dubtes. Així, pares i mares poden acabar de perfilar les seves preferències i recollir-les a la llista definitiva de centres.

23 de maig de 2024: oferta inicial de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

Presenta la sol·licitud de preinscripció i fes el seguiment

Del 24 al 30 de maig de 2024: presentació de sol·licituds

És molt important respectar les dates, perquè per a aquests ensenyaments no s’accepten sol·licituds fora de termini. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre.

Del 24 al 31 de maig de 2024: presentació de documentació

Aquests dies pots presentar la documentació acreditativa que justifica les prioritats de cada alumne o alumna.

26 de juny de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris de prioritat que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb els barems provisionals. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

Del 26 de juny (a les 13 h) al 1 de juliol de 2024: presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació, utilitzant l’eina electrònica per a presentar reclamacions.

4 de juliol de 2024: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista definitiva de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent.

4 de juliol de 2024: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud. El sorteig tindrà lloc a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

11 de juliol de 2024: oferta final de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

11 de juliol de 2024: llista de places assignades de la primera tanda, amb indicació de la petició de l’alumne/a atesa

D’aquesta primera tanda d’assignacions s’obre un període de matrícula per als alumnes que han obtingut la seva primera petició.

30 de juliol de 2024: llista de places assignades de la segona tanda d’assignació

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre de la segona assignació.

Formalitza la matriculació

Formalització de la matrícula per a la primera tanda d’assignació (alumnat que té assignada la seva primera opció

Del 15 al 18 de juliol de 2024: període de matriculació per als alumnes als quals se’ls ha assignat la seva primera opció en la primera tanda d’assignació

Un cop publicada la llista de places de la primera tanda d’assignació en cada centre, comença el període de matriculació per als alumnes preinscrits que tenen assignada la seva primera opció.

Formalització de la matrícula per a la segona tanda d’assignació (alumnat que ha obtingut plaça en el segon procés d’assignació

Del 2 al 6 de setembre de 2024: període de matriculació per als alumnes que han obtingut plaça en la segona tanda d’assignació

Un cop publicada la llista de places de la segona tanda d’assignació en cada centre, comença el període de matriculació per als alumnes preinscrits que tenen assignada una plaça.

Procés per a la gestió de places vacants

12 de setembre 2024: publicació de vacants

Del 12 al 16 de setembre de 2024: ampliació de peticions de la sol·licitud de preinscripció, correcció de la qualificació al·legada i presentació de sol·licituds si no s’ha participat en el procés de preinscripció

19 de setembre de 2024: llista de sol·licituds que participen en aquest procés amb la puntuació validada