Procés i documentació – CFGM


En el context social actual, degut a l’emergència sanitària ocasionada per la covid-19, cal reduir al màxim els tràmits presencials, substituint-los per actuacions telemàtiques i, quan això no sigui possible, cal prendre les mesures preventives necessàries, seguint les indicacions de les autoritats sanitàries, per garantir la salut de les persones.


Les persones que han estat escolaritzades a Catalunya des del curs 2015/16 i que disposen d’un sistema d’identificació digital, poden utilitzar la sol·licitud electrònica, que facilita la recuperació de les dades de l’alumna o alumne que ja consten en el Registre d’alumnat de Catalunya. En aquest cas, el tràmit de presentació s’acaba amb l’enviament del formulari i no s’ha de presentar cap còpia al centre ni tampoc cap documentació .

Només en el cas que el criteri de prioritat no es pugui validar electrònicament, caldrà enviar la documentació acreditativa corresponent, escanejada o fotografiada per les dues cares, junt amb el resguard de la sol·licitud, per correu electrònic a la bústia oficial del centre demanat en primera opció i en el termini establert.

En el cas que no sigui possible emprar la sol·licitud electrònica, es podrà utilitzar la sol·licitud en suport informàtic i caldrà fer arribar el resguard de la sol·licitud enviada per Internet al centre demanat en primer lloc, en el termini establert, mitjançant un correu electrònic a la bústia oficial del centre a8044934@xtec.cat. Si no s’ha pogut validar electrònicament, també s’ha d’enviar la documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne, així com la documentació acreditativa del criteri de prioritat, escanejada o fotografiada per les dues cares.

En el cas de la sol·licitud en suport informàtic, no es considera presentada la sol·licitud fins que no s’ha enviat el correu electrònic amb la documentació.

El centre ha de respondre amb un correu de confirmació de recepció, com a justificant de la presentació de la sol·licitud de preinscripció en suport informàtic o de la recepció de la documentació.

En els casos excepcionals en què no es pugui evitar la presencialitat, els centres hauran d’organitzar l’atenció al ciutadà per a la presentació de la sol·licitud assignant una cita prèvia per a l’accés al centre. La informació per poder sol·licitar la cita prèvia es pot consultar al web del centre corresponent.

Presentació de sol·licituds

La sol·licitud de preinscripciós’ha de fer EXCLUSIVAMENT de manera telemàtica a través de la web del Dep. d’Educació dins el termini.

Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona per a cicles formatius de grau mitjà i una per a cicles formatius de grau superior, on s’hi poden indicar peticions d’admissió en diversos centres, cicles i torns, sempre ordenades per ordre de preferència.

La sol·licitud només es podrà presentar de dues maneres:

  • Sol·licitud electrònica
  • Sol·licitud en suport informàtic
Sol·licitud electrònica de preinscripció als cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

Per a la preinscripció als cicles formatius de grau mitjà de formació professional, la sol·licitud s’ha de presentar al registre electrònic de la Generalitat mitjançant el formulari electrònic disponible al web del Departament d’Educació.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • El tràmit de presentació de la sol·licitud electrònica s’acaba amb l’enviament del formulari i no se n’ha de presentar cap còpia al centre. Tampoc cal presentar cap documentació identificativa de la persona sol·licitant.
  • Es pot acreditar la presentació de la sol·licitud amb el resguard corresponent, on consta la data i número de registre d’entrada, que es rep a l’adreça electrònica indicada a la sol·licitud.
Sol·licitud digital amb suport informàtic de preinscripció als cicles formatius de grau mitjà de formació professional.

Les persones que no puguin utilitzar la sol·licitud electrònica esmentada, poden utilitzar el formulari en suport informàtic disponible al web del Departament d’Educació. En aquest cas, cal enviar les dades amb aquesta eina dins el termini previst. Si no s’ha pogut validar electrònicament, també s’ha d’enviar la documentació d’identificació de la persona sol·licitant o de l’alumne, així com la documentació acreditativa del criteri de prioritat, escanejada o fotografiada per les dues cares al correu del centre a8044934@xtec.cat

Procés

  1. Omplir la sol·licitud accedint a Preinscripcio

  2. Enviar les dades telemàticament i guardar el resguard en format  PDF.
  3. Recopilar la documentació i enviar-la juntament amb el resguard per correu electrònic a l’ institut o centre escollit en primera opció. (en el nostre cas a8044934@xtec.cat)
  4. Documentació a presentar (NOMÉS EN CAS QUE SIGUI SOL·LICITUD AMB SUPORT INFORMÀTIC):

A) Documentació identificativa

Les persones que han emplenat la sol·licitud amb suport informàtic han d’enviar, escanejats o fotografiats per les dues cares, els documents següents:

Si l’alumne/a és major d’edat o fa els 18 anys durant l’any 2020

  • Si l’alumne és major d’edat o fa els 18 anys durant l’any 2020, ha d’enviar per correu electrònic el DNI o NIE escanejat o fotografiat per les dues cares, només en el cas que no s’hagi pogut validar el document electrònicament (consultar la informació al resguard de la sol·licitud); o bé del passaport o del document d’identitat del país d’origen, si es tracta d’estrangers comunitaris.

Si l’alumne és menor d’edat i no fa els 18 anys durant l’any 2020, ha d’enviar, escanejats o fotografiats per les dues cares, els documents següents:

  • El DNI o NIE de l’alumne, només en el cas que no s’hagi pogut validar el document electrònicament; o bé del passaport o del document d’identitat del país d’origen, si es tracta d’estrangers comunitaris.
  • El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • El DNI o NIE de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet), només en el cas que no s’hagi pogut validar el document electrònicament; o bé del passaport o del document d’identitat del país d’origen, si es tracta d’estrangers comunitaris.

B) Documentació acreditativa del criteri de prioritat:

  • Certificació de la qualificació mitjana dels estudis o del curs o de la prova d’accés.
  • Si l’alumne encara cursa els estudis en el moment de presentar la sol·licitud, se li calcula la qualificació mitjana dels cursos d’aquests estudis ja avaluats definitivament.
  • Si la qualificació de la prova d’accés no és numèrica, es considera que és un 5.
  • Si en la certificació acadèmica al·legada dels estudis que donen dret a l’accés la qualificació mitjana és qualitativa, s’aplica la taula de conversió.
  • En el cas dels alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que estan cursant quart d’ESO actualment a Catalunya, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional; si no s’ha pogut obtenir, es pot acreditar la superació de la prova, enviant per correu electrònic el document acreditatiu, escanejat o fotografiat per les dues cares, fins al final del període de reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.
  • En el cas d’estudis d’ESO anteriors al curs 2017-2018, cal enviar per correu electrònic la certificació acadèmica de la qualificació mitjana numèrica de l’etapa, o bé, en el cas d’estudis antics, la pàgina 27 del llibre d’escolaritat d’ensenyament bàsica, si hi apareix la qualificació mitjana de l’etapa en forma numèrica, escanejats o fotografiats per les dues cares.
  • Els alumnes que al·leguen un estudi estranger homologat a Catalunya des de l’any 2016 no cal que presentin cap document. La qualificació s’obté de l’aplicació de gestió d’homologacions. Només si no es mostra a la llista de barem provisional, s’ha d’enviar per correu electrònic la credencial, escanejada o fotografiada per les dues cares, dins el període de reclamacions.

La resta d’alumnes que al·leguen un estudi estranger han d’enviar per correu electrònic la credencial d’homologació amb la qualificació, escanejada o fotografiada per les dues cares; si no hi consta o bé no s’ha resolt encara l’homologació, poden demanar el càlcul de la qualificació mitjana al Departament d’Educació; si no es demana o no es pot calcular dins el termini, es considera que és un 5.

Si es tracta d’estudis estrangers homologats, en el cas que l’alumne o alumna no hagi pogut presentar la sol·licitud d’homologació corresponent a causa de la declaració de l’estat d’alarma per la covid-19, que comporta la suspensió dels terminis administratius en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, es pot presentar una declaració responsable relativa al compromís d’homologar els estudis estrangers no universitaris a l’efecte de la preinscripció als cicles de formació professional de grau mitjà.

  • Si la prova d’accés s’ha superat en convocatòries de la Generalitat de Catalunya a partir de l’any 2011 no cal presentar-ne el certificat perquè la qualificació s’obté de l’aplicació de gestió de proves del Departament d’Educació i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional; si no s’ha pogut obtenir, es pot acreditar la superació de la prova, enviant per correu electrònic el document acreditatiu, escanejat o fotografiat per les dues cares, fins al final del període de reclamació a la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb el barem provisional.
  • Les persones que han superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys l’any actual han d’enviar per correu electrònic una còpia de la consulta dels resultats de la prova, escanejada o fotografiada per les dues cares (en el moment de la matrícula cal presentar al centre el certificat de superació de la prova).

Documentació acreditativa de la condició d’esportista d’alt rendiment o alt nivell

Per tenir dret a la reserva de plaça per a esportistes d’alt rendiment s’ha d’enviar per correu electrònic (juntament amb la documentació per a la preinscripció) un dels documents, escanejat o fotografiat per les dues cares, següents:

  • La còpia del BOE on es publica aquesta condició (en tot cas ha de tenir una antiguitat inferior als 5 anys o als 7 anys en el cas de medallistes olímpics o paralímpics),
  • El certificat del Consell Català de l’Esport que ho acredita o
  • altra documentació acreditativa que la normativa estableixi.

Equivalència d’estudis