El monstre de l’amistat

L’alumnat de primer hem dut a terme l’activitat cooperativa del “monstre de l’amistat”, on l’alumnat ha de crear i treballar en equip per formar un super monstre que representi les idees del grup. Una manera lúdica i divertida de fomentar la col·laboració.

Treballar en equip reforça en els nens i en les nenes els vincles socials i millora les seves habilitats per a relacionar-se amb els altres, augmentant l’empatia i la solidaritat. A més, ajuda a desenvolupar la seva intel·ligència emocional i a forjar una autoestima sana i robusta.

Les activitats que fomenten el treball en equip en els infants tenen molts beneficis. La creativitat i l’aprenentatge són dos aspectes que es potencien quan treballem en equip. Per exemple, fer una pluja d’idees dins d’un grup per a conèixer les diferents propostes de cadascun dels membres ajuda a evitar egocentrismes i permet potenciar la seva creativitat i imaginació.