-Mama, papa a l’escola utilitzem l’ascensor per restar…
-l’ascensor? què és això?, tota la vida hem restat traient dits, ara necessitem un ascensor?
Doncs sí, no és que com nosaltres vam aprendre a restar ja no serveixi no!, i tant que serveix, només és que hem comprovat que si comencem a aprendre a fer aquesta operació de manera que “si tenim 5 pomes i en menjo tres, quantes en queden?” es converteixi en “si tenia 5 pomes i ara em queden 2, quantes m’he menjat?” mesurem la quantitat que hi ha de diferència en comptes de la pèrdua, i en el moment de la resta portant ens ajuda moltíssim a entendre el concepte “portant”.
La història de l’ascensor que només puja:
Hi havia una vegada un edifici molt i molt antic, que tenia un ascensor tant i tant antic que només podia pujar, mai no podia baixar.
així posem un dit en el nombre més petit (2 pomes que en queden) i hem de pujar pisos fins el nombre més gran (tenia 5 pomes), quants pisos hem pujat? 3 són les pomes que m’he menjat.
Ara quan els vostres infants us parlin de l’ascensor de la resta, ja en sabreu de què parlem.