ESTALVIEM ENERGIA A L’ESCOLA MONTSERRATINA!

Com ja sabeu, aquest curs l’alumnat de 3r participa al Projecte Vilawatt que té com a objectiu prioritari fomentar l’estalvi energètic, no només al centre educatiu, sinó a tota la comunitat educativa. Aquest primer trimestre hem constituït l’equip energètic (format per l’alumnat de 3r A i 3r B), hem pres consciència de quanta energia hem consumit els cursos anteriors, tant d’electricitat com de gas, i també hem realitzat el recorregut energètic amb el Fran, un dels nostres conserges.  En aquest recorregut ens va explicar com funciona la sala de calderes, com arriba el gas i l’electricitat als diferents espais de l’escola i com funciona el quadre de llums del centre.

També hem tingut l’oportunitat de fer servir diferents aparells, com el termòmetre per mesurar la temperatura dels passadissos, de les aules i de l’exterior; el luxímetre per mesurar la llum en diferents racons de l’aula i de l’escola i l’endoll mesurador per saber la potència dels aparells de classe quan estan a ple rendiment, quan es troben en stand-by o quan els apaguem.

Avui hem rebut la visita de la Izaskun, la persona encarregada de guiar el nostre Projecte Vilawatt i li hem explicat totes les accions realitzades. A partir d’ara ens ajudarà a elaborar el nostre pla d’acció per estalviar energia a la nostra escola.

Estem molt il·lusionats i il·lusionades per començar!