TREBALLEM LES EMOCIONS DES DE BEN PETITONS

Els infants de l’escola treballem les emocions des de que arribem a I3, a través dels jocs, la música, els massatges, i múltiples activitats significatives.

Existeix tot un univers d’emocions, i cada una d’elles té un nom que la diferencia de les altres. Poc a poc anem fent servir vocabulari de les emocions més bàsiques com ràbia, por, tristesa, alegria calma…i n’anem afegint a mida que sorgeixen i identifiquem noves emocions en el nostre dia a dia. All llarg de les diferents etapes ens anem familiaritzant amb paraules noves i ens anem enriquint amb nous mots. D’aquesta manera aprenem a expressar com ens sentim i com se senten els altres, i a entendre’ns a nosaltres mateixos i a les altres persones.

ÉS UN GRAN PAS PER A ARRIBAR A L’AUTOESTIMA, L’EMPATIA, I LA CONVIVÈNCIA PACÍFICA, un dels gran reptes de la nostra escola.

Aquí us deixem un petit recull de contes per a descobrir, identificar i diferenciar les emocions amb els infants. N’hi ha molts més que també us poden interessar!

El peix irisat. Marcus Pfister. Editorial Beascoa

El pirata de les estrelles. Albert D. Arrayás. Babulinka Books

El monstre de colors.  Autora i il·lustradora Anna Llenas. Editorial Flamboyant

La gran fàbrica de les paraules. Autora: Agnes de Lestrade. Il·lustradora: Valeria Docampo. Editorial Sleepyslaps

Emocionari. R. Valcárcel, Rafael/ Núñez Pereira, Cristina. Editorial Palabras aladas

El nen gris. Lluís Farré Estrada\Gusti (il·lustr.) Editorial La galera.

De vegades… Emma Dodd. Editorial Cruïlla

Laberint de l’ànima. Anna Llenas. Fanbooks. Grup 62

Les petites (i les grans) emocions de la vida. Gisbert Navarro, Montse. Tandem Edicions, S.L.

El secret d’estimar. Sarah E.Burg, Editorial Robin Book

Posem nom a les nostres emocions.

Aprenem a relaxar-nos i a trobar la tranquil·litat i la calma.

Ens adonem de que ocupem un lloc al món i formem part d’un equip.

Ens mirem i escoltem els altres.

Compartim i ens donem afecte.