LA TECNOLOGIA AL SERVEI DE L’APRENENTATGE

En la nostra societat del coneixement, la ràpida evolució de la tecnologia i la major facilitat de comunicació i accés a la informació de manera immediata i universal, fan que l’àmbit digital sigui indispensable per a tota persona que vulgui interactuar-hi. Els equips docents i les famílies estan conscienciades de la importància de la presència d’aquesta en el context educatiu.

Els nostres alumnes són usuaris habituals i parlants del llenguatge digital dels ordinadors, videojocs, xarxes socials, Internet… Però hem de tenir present que, tot i l’accés i l’ús generalitzat de la tecnologia mitjançant aplicacions, dispositius, plataformes i xarxes, no tots són usuaris amb alts coneixements en el seu ús.

És per això que com a comunitat educativa volem que els i les alumnes aprenguin a fer servir la tecnologia digital però coneixent i entenent per a què, quan i com es fa servir, per això, com a equip docent valorem amb molta cura la qualitat, coherència, conveniència i profit a l’escola.

“A la societat d’Internet, el més complicat no és navegar, sinó saber on anar, on buscar el que es vol trobar i què fer amb el que es troba. I això requereix educació.”

Manuel Castells, professor i sociòleg (2009)