JORNADA ESPORTIVA ESCOLAR AL CAMP MUNICIPAL DE BEISBOL DE VILADECANS

Una de les darreres situacions d’aprenentatge que hem introduït a les classes d’educació física durant aquest curs ha estat la iniciació al beisbol a cicle mitjà, concretament als dos cursos de tercer. Amb aquest esport l’alumnat aprèn a treballar en equip, la capacitat per comunicar-se, adquirir una bona resistència, ja que cal córrer, també batre i estar molt atent, per la qual cosa afavoreix la concentració i la rapidesa de reflexos.

En les primeres sessions hem fet activitats molt senzilles per oferir la possibilitat a tothom de llançar i colpejar moltes vegades per millorar la punteria i la coordinació ull-mà.

Més endavant hem introduït activitats una mica més estructurades en les que l’alumnat en petit grup i de manera autònoma han jugat i han practicat diferents rols: llançament, colpeig, recollida i anotació.

Finalment, hem jugat al mini beisbol seguint les normes de la trobada i on el Marc (Tècnic promoció de Beisbol en Consell Esportiu del Baix Llobregat) ens va vindre a fer una sessió a l’escola per a cada grup de tercer. Aquestes regles adaptades són les següents:

1. El sistema d’eliminació serà llençant la pilota al ‘Catcher’, quan aquest trepitgi el ‘Home’ amb la pilota en possessió, tots els corredors/es que estiguin fora de qualsevol base en aquell moment, quedaran eliminats.
  2. Tots els defensors rotaran la seva posició per actuar com a Catcher.
  3. Els batedors/es eliminats es quedaran en posició de ‘STOP’ a la meitat de la base on han sigut eliminats, per poder ser salvats/des, pels seus companys/es.
  4. S’utilitzarà el suport per batre ‘Batting Tee’ i es tindrà totes les oportunitats que faci falta per colpejar la pilota.
  5. Un cop tots els batedors/es hagin colpejat la pilota, es canviaran els rols, els defensors actuaran com batedors/es i aquests actuaran com defensors.
  6. Al final del partit els dos equips es creuaran per les bases i es xocaran les mans.

A continuació compartim amb vosaltres unes fotografies de la nostra pràctica a la trobada escolar al camp de beisbol de la nostra ciutat: